شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزییات طرح کمکی آمریکا به شهروندان در مقابله با کرونا

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه طرح کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری مقابله با کرونا را که به تصویب سنا رسیده بود،  به تایید نهایی رساند.

این طرح امکان آزمایش رایگان کرونا را برای همه کسانی که به آن نیاز دارند فراهم می‌کند.

قانون جدید کلیه شرکت‌های خصوصی بیمه را ملزم به پرداخت هزینه آزمایش می‌کند. همچنین افرادی که تحت پوشش سایر خدمات پزشکی دولتی، همچون مدیکر، هستند تحت پوشش این قانون قرار می‌گیرند.

در حال حاضر مرخصی پزشکی حدود یک‌سوم کارکنان آمریکایی بدون حقوق است. از آنجا که اگر کارکنان مبتلا به کرونا در محیط کار حاضر شوند، شیوع این بیماری تشدید می‌شود، این قانون که تا پایان سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد، دولت‌ها و کسب‌و کارهای خصوصی با کمتر از ۵۰۰ کارمند را ملزم می‌کند تا به مبتلایان به کرونا و کسانی که ناچارند از بیمار کرونایی مراقبت کنند، دو هفته مرخصی با حقوق بدهند.

کارکنان در صورت لزوم می‌توانند تا ۱۰ هفته مرخصی پزشکی بگیرند و دوسوم حقوق خود را دریافت کنند. افراد خود اشتغال نیز می‌توانند از هزینه‌های خود را از محل مالیات قابل بازگشت تامین کنند.

کارفرمایان بزرگی مانند مک‌دونالد از این قانون مستثنی هستند. در عین حال شرکت‌هایی همچون وال مارت و رستوران‌های دارن به صورت داوطلبانه این قانون را اجرا می کنند.

شرکت‌های کوچکی که زیر ۵۰ نفر کارمند دارند اما در آستانه ورشکستگی قرار دارند نیز از این قانون مستثنی هستند.

در زمینه حقوق بیکاری، بسته حمایتی تصویب شده هزینه بیمه بیکاری را در ایالت‌هایی که آمار بیکاری در آنها ۱۰ درصد به بالات را تا شش ماه پوشش می‌دهد.

این قانون همچنین برای تامین غذای اقشار کم درآمد بیش از ۱/۱ میلیارد دلار بودجه اضافی اختصاص داده است که از این میزان ۴۰۰ میلیون به بانک‌های غذا، ۵۰۰ میلیون به تغذیه مادران و کودکان و ۲۵۰ میلیون به تغذیه سالمندان اختصاص دارد.

این طرح همچنین بودجه فدرال را برای خدمات درمانی به اقشار فقیر افزایش می دهد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More