شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شدت گرفتن اقدامات سختگیرانه علیه کرونا در سراسر جهان

با بالا گرفتن بحران کرونا، دولت‌های سراسر جهان اقدامات سختگیرانه بیشتری را در قبال آمدوشد در مرزها اعمال می‌کنند و شهرهای بیشتری شاهد تعطیلی سراسری هستند.

روز شنبه فرانسه دستور تعطیلی کلیه رستوران‌ها، بارها، سینماها و کلوپ‌های شبانه را صادر کرد ولی درعین حال اجازه داد خوار و بار فروشی‌ها، داروخانه‌ها، بانک‌ها و سیگارفروشی‌ها به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین انتخابات محلی طبق برنامه در روز یک‌شنبه برگزار می‌شود.

اسپانیا نیز در روز شنبه کل جمعیت ۴۶میلیونی خود را قرنطینه کرد. در این میان، ماریا بگونیا گومز فرناندز، همسر پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز به کرونا مبتلا شد.

خیابان‌های شهرها در ایتالیا و اسپانیا، که دو مرکز اصلی شیوع کرونا در اروپا هستند، به دستور دولت خالی از رهگذر شده است. طی یک روز گذشته، ایتالیا با ۱۷۵ مورد تلفات جدید بیشترین میزان مرگ و میر را داشته است و پس از آن ایران با ۹۷ نفر و اسپانیا با ۶۳ نفر در رده‌های بعدی قرار می گیرند.

همزمان، کشورهای اروپایی کنترل مرزهای خود را افزایش داده‌اند، از جمله اینکه لهستان و نروژ مرزهای خود را به روسیه بسته اند، دانمارک و جمهوری چک نیز محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در مرز اعمال کرده‌اند. خطوط هوایی هزاران پرواز خود را لغو کرده‌اند و برخی فرودگاه‌ها کاملا تعطیل شده‌اند.

در این میان، آمریکا سفر از کلیه کشورهای اروپایی را به جز برای اتباع ایالات متحده ممنوع کرد. رییس‌جمهور دونالد ترامپ، که آزمایش کرونای او منفی اعلام شده‌است  نیز در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و برای مقابله با کرونا یک بسته ۵۰ میلیارد دلاری ارائه کرد. اتریش و کانادا نیز اقدامات مشابهی را اتخاذ کردند.

با کم شدن چشمگیر آمار قربانیان ویروس کرونا در چین، سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر، اروپا را کانون اصلی کرونا اعلام کرده است. چین که در دسامبر سال گذشته اولین کشوری بود که با کرونا درگیر شد، روز شنبه ثبت تنها چند مورد ابتلا را اعلام کرد وده‌ها هزار بیمار دیگر در این کشور بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که طبق آخرین برآورد انجام شده از سوی خبرگزاری فرانسه، تعداد مبتلایان به کرونا در ۱۳۷ جهان به ۱۵۱ هزار و ۷۶۰ نفر رسیده است و تعداد جان‌باختگان نیز پنج‌هزار و ۷۶۴ اعلام شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More