شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جوانفکر: دادستان از من خوشش می‌آید که مرتب احضارم می‌کند

 

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

جوانفکر، یکشنبه پنجم شهریورماه، با شکایت محمود جعفری دولت‌آبادی، «دادستان عمومی و انقلاب تهران»، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. اتهام جوانفکر، «توهین» و «اشاعه‌ی اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، خبر احضارش به دادگاه را تأیید کرده و گفته است: «ظاهراً آقای دولت‌آبادی خیلی از من خوشش می‌آید که مرتب من را احضار می‌کند و باید کاری کنیم که این علاقه کمتر شود». او تصدیق کرده که به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادگاه احضار شده و در ضمن افزوده است: «اتهامم دقیقاً مشخص نیست. ظاهراً به‌خاطر مطالبی بوده که این مدت درباره‌ی قوه‌ی قضائیه نوشته‌ام و فردا (دوشنبه) باید در دادسرا حاضر شوم».

به گزارش وب‌سایت «دولت بهار»، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، جوانفکر برای بازپرسی به شعبه‌ی چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است و باید فردا، دوشنبه ششم شهریور، به پرسش‌های [غلام‌رضا] مرادعباسی، رئیس شعبه‌ی چهارم بازپرسی، پاسخ بدهد.

براساس این گزارش، موضوع شکایت جعفری‌دولت‌آبادی از جوانفکر، به یادداشت او در دوران بازداشت حمید بقایی بازمی‌گردد که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده بود.

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری، ۱۸تیرماه ۹۶ بازداشت شد و پس از تعیین وثیقه‌ی ۵۰‌میلیارد تومانی در دادسرا برای او و تأمین نشدن آن، زندانی شد.

علی‌اکبر جوانفکر، ۲۲تیرماه، در کانال تلگرامی خود با اعلام خبر اعتصاب غذای حمید بقایی، نوشته بود که نگران وضعیت جسمی اوست و تأکید کرده بود که «مسؤولیت هرگونه آسیبی به سلامت جسمی و روحی حمید بقایی، مستقیماً متوجه کسانی است که دستور بازداشت بلاوجه و غیرقانونی او را صادر کرده‌اند».

به نظر می‌رسد که شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران از جوانفکر به همین مطلب منتشرشده از او در کانال تلگرامی‌اش مرتبط باشد.

روابط عمومی دادستانی تهران، ۲۲تیرماه، با صدور بیانیه‌ای، از «انتشار اطلاعات نادرست» درباره‌ی دلیل بازداشت حمید بقایی انتقاد و تأکید کرد که او به‌دلیل اتهام‌ات مالی بازداشت شده است. در آن بیانیه تأکید شده بود که بازداشت بقایی «براساس موازین قانونی و با رعایت حقوق متهم بوده و هرگونه اظهارنظر غیرکار‌شناسانه و بدون اطلاع از موضوع، تشویش اذهان عمومی محسوب و اقدام قانونی را درپی خواهد داشت».

حساب توئیتری «یاران احمدی‌نژاد» که اغلب اخبار مرتبط با محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان او را منتشر می‌کند، در توئیتی آورده است:

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More