شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

داعش مسئولیت حمله به سفارت عراق را در کابل برعهده گرفت

 

رسانه‌های عراقی، روز دوشنبه‌ نهم مردادماه، گزارش دادند که سفارت این کشور در کابل، پایتخت افغانستان، مورد حمله‌ی انتحاری افراد مسلح قرار گرفته است. گروه موسوم به «دولت اسلامی» (داعش)، مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ساعت ۱۱ صبح امروز، پس از وقوع دست‌کم چهار انفجار در نزدیکی ساختمان سفارت عراق در کابل، افراد مسلح وارد سفارت شدند و شروع به تیراندازی کردند.

شاهدان عینی می‌گویند، این چهار انفجار در میان دو منطقه‌ی «شهرنو» و «گلوله پشته» در نزدیکی سفارت عراق در کابل، اتفاق افتاد.  

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های افغانستانی، درگیری میان عناصر مهاجم و مأموران امنیتی، ادامه دارد.

مقامات پلیس گفته‌اند که همه‌ی دیپلمات‌های عراقی از ساختمان سفارت نجات داده شده و به محل امن انتقال داده شده‌اند.

آنها همچنین گفته‌اند که نیروهای پلیس در حملات، تلفات داشته‌اند؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفت که یک عامل انتحاری، در بیرون از سفارت عراق، خود را منفجر کرده است. این مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود، گفت: « چون حمله هنوز ادامه دارد، غیرنظامیان از محل حادثه تخلیه شده‌اند».

از آمار دقیق کشته‌شدگان و مصدومان این حمله هنوز اطلاعی در دست نیست.

داعش از طریق خبرگزاری موسوم به «اعماق» نزدیک به این گروه تروریستی، مسؤولیت حمله‌ی امروز به سفارت عراق را در کابل برعهده گرفت و اعلام کرد که دو پیکارجو از این گروه، سفارت عراق را در کابل، مورد هدف قرار داده‌اند.

افغانستان، هفته‌ی گذشته نیز مورد حمله‌ی تروریست‌ها قرار گرفت و انفجار یک ماشین بمب‌گذاری‌شده، باعث کشته‌شدن ۲۶ نفر شد. طالبان مسؤولیت آن حمله را برعهده گرفتنه بود.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) که اخيراً از شهر موصل عراق به عقب رانده شده است، حملات خود را در شرق افغانستان گسترش داده و مسؤولیت چند حمله‌ی ویرانگر را در کابل برعهده گرفته است.

گزارش اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۰درصد از کل تلفات غیرنظامی در افغانستان در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷، در کابل بوده است.

تعداد زیادی از این مرگ‌ومیرها، تنها ناشی از یک حمله در اواخر ماه مه ۲۰۱۷ بوده است؛ زمانی که یک کامیون حامل مواد منفجره، در ساعات پر ازدحام صبح در کابل منفجر شد، بیش از ۱۵۰کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

هیچ گروهی، به‌طور رسمی مسؤولیت این حمله را، که مرگبار ترین در پایتخت، از زمان حمله‌ی ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ بوده است است، برعهده نگرفته است.

نیروهای ناتو در پایان سال ۲۰۱۴ به مأموریت نظامی خود در افغانستان پایان دادند. از آن زمان، نیروهای نظامی و پلیس افغانستان، با  تلفات زیادی، تلاش کرده‌اند تا شورشیان را شکست دهند.

 

ایالات متحده در حال بررسی این است که هزاران سرباز دیگر  را برای کمک به نیروهای افغان، به آن کشور بفرستد؛ چرا که نا امنی در کشور جنگ‌زده‌ی افغانستان، این کشور را با مشکلات جدی امنیتی روبرو کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More