شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سازمان همکاری اسلامی قدس شرقی را پایتخت فلسطین اعلام کرد

 

 

سازمان همکاری کشورهای اسلامی، امروز دوشنبه بیست و دوم آذر، در بیانیه پایانی نشست اضطراری خود در استانبول ترکیه، قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان همکاری اسلامی در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ درباره بیت‌المقدس، از کشورهای جهان خواست، قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.
در این بیانیه آمده است: "قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین اعلام می‌کنیم و دیگر کشورها را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و قدس شرقی اشغال شده را به عنوان پایتخت آن، فرا می‌خوانیم."
کشورهای اسلامی همچنین تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را "غیرقانونی" خوانده و محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است که در صورت عدم تحرک شورای امنیت درباره تصمیم دولت آمریکا، کشورهای اسلامی آماده‌اند این مساله را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کنند.
کشورهای اسلامی گفته‌اند که به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ، به معنی کنار کشیدن واشنگتن از میانجیگری در روند گفت‌وگوهای صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.
بیانیه سازمان همکاری اسلامی بر تلاش برای برقراری صلح عادلانه و جامع بر مبنای تشکیل دو دولت (اسرائيل و فلسطین) و پایتختی قدس شرقی برای دولت فلسطین تأکید کرد.

در این بیانیه از اجماع جامعه جهانی در مخالفت با تصمیم آمریکا درباره قدس، قدردانی شد.
رهبران عضو سازمان کشورهای اسلامی امروز چهارشنبه در  استانبول، پایتخت ترکیه گردهم آمده تا درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌القدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت‌وگو کنند.
در این نشست علاوه بر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که به عنوان رئیس نشست اضطراری سخنرانی کرد، شماری از رهبران و نمایندگان کشورهای اسلامی، از جمله، محمود عباس رئیس دولت خودگران فلسطین، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، به ایراد سخنرانی پرداختند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More