شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سقوط هلی‌کوپتر یک شاهزاده عربستان در نزدیکی مرز یمن

 

شاهزاده منصور بن مقرن، یکی از شاهزاده‌های بلندپایه سعودی در اثر سقوط  هلی‌کوپتری در نزدیکی مرز یمن جان خود را از دست داد.

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی و به نقل از شبکه خبری الاخباریه، هلی‌کوپتر حامل شاهزاده منصور، معاون فرماندار استان عسیر و همراهانش بنا به دلیل نامعلومی سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک روزنامه‌ی محلی گزارش داده که هنگامی که این مقامات در حال بازدید از یک منطقه‌ی ساحلی در عسیر نزدیک مرز یمن بودند، هلیکوپتر حامل آنان سقوط کرد، با این حال  گزارشی تاکنون از علت حادثه منتشر نشده است.
 

شاهزاده منصور بن مقرن، پسر یک ولیعهد سابق عربستان بود که پدر وی مقرن بن عبدالعزیز،  در سال ۲۰۱۵، چند ماه پس از به روی کار آمدن ملک سلمان از قدرت برکنار شد.

هلی‌کوپتر حامل این شاهزاده سعودی و حامیانش روز دوشنبه ۶ نوامبر منفجر شده و از بقیه سرنشینان آن اطلاعاتی در دست نیست اما گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ‌کس در این حادثه زنده نمانده است.

این اتفاق دو روز پس از آن روی داده است که  «کمیته مبارزه با فساد» در اقدامی به فرمان ملک‌سلمان بن‌عبدالعزیز، شماری از مقامات عربستان را بازداشت کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون العربیه گزارش داده بود، این کمیته به ریاست شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، در اولین اقدام خود، ۱۱ شاهزاده، ده‌ها وزیر سابق و ۴ وزیر کنونی را به اتهام «فساد» بازداشت کرد.

همچنین شنبه ۱۳آبان تلویزیون الاخباریه که رسانه رسمی عربستان سعودی است گزارش داده بود، موشک بالتسیک پرتاب شده توسط نیروهای حوثی (از مخالفان دولت یمن) در شمال فرودگاه بین المللی ملک خالد توسط عربستان رد یابی و منهدم کرده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More