شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عناصر داعش در حویجه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر هستند

 

سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، روز پنج‌شنبه سی‌ام شهریورماه، شمار عناصر داعش در شهر حویجه را بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر برآورده کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رسول، از هماهنگی ارتش ملی عراق با نیروهای پیشمرگه کردستان این کشور در عملیات آزادسازی حویجه و شرقاط خبر داد.  

رسول در کنفرانس خبری مشترک با رایان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌الملل، در مقر وزارت دفاع عراق گفت: «امروز عملیات بازپس‌گیری خویجه با مشارکت ارتش، عراق، پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و نیروهای حشد‌شعبی، آغاز شد».

وی اظهار داشت که پیش از آغاز عملیات، مواضع داعش و محل تجمع عناصر این گروه در حویجه، از سوی جنگنده‌های عراقی و ائتلاف بین‌الملل، بمباران شد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفته که خطوط دفاعی داعش شکسته شده و در ساعات آینده، آزادسازی روستاهایی در بخش شرقی شرقاط را شاهد خواهیم بود.

وی گفت که نیروهای عراقی، همزمان در چندین عملیات حضور دارند، چند روز پیش منطقه عکاشات آزاد شد، و نیروهای ما به سمت بازپس‌گیری منطقه عنه پیشروی کردند و اکنون در انتظار آزادسازی عنه و حویجه هستیم.

رسول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره توانایی‌های داعش در حویجه گفت:« ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ جنگجوی تروریستی داعش که اکثر آنها خارجی یا عراقی و شماری عرب هستند، در حویجه حضور دارند».

از سوی دیگر، رایان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌الملل، گفت که نیروهای ائتلاف جهت بازپس‌گیری مناطق در دست داعش از جمله حویجه و استان الانبار ، در کنار ارتش عراق خواهد بود.  

حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، ساعاتی پیش، آغاز فاز اول عملیات آزادسازی حویجه را اعلام کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More