شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مک مستر: روسیه هزینه سنگینی را برای پشتیبانی از حکومت ایران پرداخت خواهد کرد

 

اچ آر مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دولت روسیه هشدار داده است که پشتیبانی این کشور از حکومت ایران هزینه سنگینی را برای آنها به‌دنبال خواهد داشت.

مجله آمریکایی نیوزویک در شماره امروز خود در گزارشی می‌نویسد: «مک‌مستر می‌گوید روسیه برای پشتیبانی از حکومت ایران و سیاست‌های منطقه‌ای آن در خاورمیانه هزینه سنگینی را خواهد پرداخت.

مک‌مستر که در واکنش به اعتراضات خیابانی هفته گذشته علیه جمهوری اسلامی اظهارنظر می‌کرد از جامعه جهانی خواسته است تا «در مقابله با رفتار رژیم ایران در منطقه که به رنج و مصیبت مردم آن منجر شده است یک موضع متحد اتخاذ کند.»

سخنان مک‌مستر به دنبال انفجار اعتراضات گسترده و عمومی در شهرهای ایران علیه سیاست‌های داخلی و خارجی حاکمان آنها بیان شده است.»

نیوزویک می‌افزاید: «روسیه اکنون پرقدرت‌ترین کشور متحد جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه است و هر دو کشور در ادامه حیات رژیم بشاراسد در سوریه نقش اساسی اجرا کرده‌اند.

مک‌مستر گفته است: «آنچه ما اخیراً از روس‌ها می‌بینیم این است که آنها گویا عمداً با لج‌بازی و کینه‌توزی نسبت به آمریکا و غرب و کشورهای اروپایی بر علیه منافع خود عمل می‌کنند.

چگونه این کار می‌تواند به نفع روسیه باشد که به تقویت مواضع رژیم ایران در خاورمیانه بپردازد؟ آنها با این کار خود هزینه سنگینی را خواهند پرداخت. همه کشورهای عربی بر این عقیده هستند که روسیه با پشتیبانی خود از رفتار خرابکارانه رژیم ایران در منطقه آبروی خود را در میان آنها از میان می‌برد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More