شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نخست‌وزیر عراق: حمله به مقر حزب دمکرات کردستان غیرقابل قبول است

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در واکنش به حمله «حامیان حشد شعبی» به دفتر حزب دموکرات کردستان در بغداد در صفحه توییتر خود، نوشت:«جنایت حمله به مقر حزب دمکرات کردستان غیرقابل قبول است و با هرگونه حمله به عراقی‌ها، به نام دولت و مردم مقابله می‌کنیم.»

نخست وزیر عراق گفت که «ما برخی از عاملان را دستگیر کرده و برای دستیابی به عدالت دیگران را هم تحت تعقیب قرار خواهیم داد.»

الکاظمی افزود: «به رقابت‌های فرقه‌ای یا دوره دشمنی یک عراقی علیه عراقی دیگر برای اهداف سیاسی بازگشتی نخواهد بود. ما آن مرحله را با هم پشت سر گذاشتیم.»

همزمان دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز از سوزاندن پرچم اقلیم کردستان و حمله به دفاتر حزب دموکرات کردستان در بغداد ابراز نگرانی کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: «اعمال خشونت و ارعاب، محکوم است. عراق برای مقابله با بسیاری از مشکلات خود به وحدت، ثبات و گفت‌وگو نیاز دارد.»

مورگان اروتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بیانیه‌ای درباره حمله امروز شبه نظامیان حشدالشعبی به دفتر حزب دموکرات کردستان در بغداد منتشر کرد و گفت: «ایالات متحده حمله نیروهای حشدالشعبی، عناصر تحت حمایت ایران به دفتر حزب دمکرات کردستان در بغداد را به شدت محکوم می‌کند.»

اورتگاس در این بیانیه افزود: «توانایی گفت‌وگوی آزاد و انتقادی از مولفه‌های اساسی هر دموکراسی است و احزاب سیاسی باید بتوانند بدون تهدید شبه نظامیان و اوباش، درگیر بحث و گفت‌وگوهای قدرتمند باشند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد: «فعالیت‌های بی ثبات‌کننده شبه نظامیان مورد حمایت ایران که خارج از کنترل دولت عراق فعالیت می‌کنند، موجبات شدت‌گرفتن تنش‌های قومی و فرقه‌ای و تضعیف دموکراسی می‌شود. ما با شدت از همه گروه‌ها می‌خواهیم كه در این دوره حساس كه عراق با یك بیماری همه گیر، یك بحران اقتصادی و ادامه تهدید داعش دست و پنجه نرم می‌كند ، رفتار مسئولانه داشته باشند.»

گروهی که از آنها به عنوان «حامیان شبه‌نظامیان حشد‌ شعبی» نام‌ برده شده روز شنبه در جریان تجمع مقابل دفتر نمایندگی حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد، به این دفتر حمله کرده و بخشی از آن را به آتش کشیدند.

حمله به دفتر حزب دموکرات کردستان پس از اظهارات اخیر هوشیار زیباری، وزیر پیشین دارایی عراق و از اعضای این حزب، صورت گرفت.

زیباری طی سخنانی عاملان حمله به سفارت آمریکا در بغداد و فرودگاه اربیل را گروه‌های مسلحی مشابه داعش توصیف کرده بود که قصد ناامنی عراق را دارند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More