شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
ترزا می: پس از پایان سفر دونالد ترامپ از قدرت کناره‌گیری می‌کنم

نخست‌‌وزیر بریتانیا از مقام خود کناره‌گیری کرد

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا به‌دنبال شکست در تصویب توافق دولت او با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه (برگزیت) استعفا کرد.

او به رهبران حزب محافظه‌کار بریتانیا گفت فرآیند انتخاب رهبر تازه این حزب را شروع کنند تا جایگزین نخست‌وزیر بریتانیا شود.

می از رهبران این حزب خواست تا در هفته آینده ، این فرآیند را دنبال کنند ولی او تا پایان سفر رسمی دونالد ترامپ و همسرش به بریتانیا،‌ در قدرت باقی خواهد ماند.

او گفت تا زمان انتخاب نخست‌وزیر تازه، در این سمت باقی خواهد ماند.

به‌دنبال اعلام این خبر، ارزش پوند در برابر دیگر ارزهای خارجی بالا رفت.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، به‌دنبال رای موافق مردم این کشور در رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، قدرت را در این کشور در دست گرفت و در سه سال گذشته با اتحادیه اروپا و دیگر احزاب این کشور برای رسیدن به توافق خروج، در حال مذاکره بود.

مذاکرات او با اتحادیه اروپا سال گذشته به پایان رسید، ولی پارلمان بریتانیا در سه نوبت، طرح او برای خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد.

هفته گذشته، می طرح بازبینی‌شده‌ای را ارائه کرد که در ابتدای ماه ژوئن در پارلمان بررسی شود. همراه این طرح، می گفت تحت شرایطی به پارلمان اجازه می‌دهد تا گزینه رفراندوم مجدد برای برگزیت را بررسی کند.

این گفته با انتقاد گسترده چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار روبه‌رو شد.

می در مدت سه سال نخست‌وزیری خود، دو مرتبه رکورد شکست: یکی اینکه برای نخستین بار، طرح توافق او با اتحادیه بیشترین رای مخالف در تاریخ پارلمان بریتانیا را گرفت و دیگری اینکه او بیشترین تعداد استعفای وزیر در تاریخ بریتانیا را با ۳۷ وزیر مستعفی شاهد بوده است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا:« اینکه من نتوانستم توافق برگزیت را به سرانجام برسانم مایه تاسف همیشگی من خواهد بود.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More