شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نخست وزیر لبنان از خواننده ضد حزب الله خواست خود را تسلیم کند

 

سعد الحریری، نخست وزیر لبنان، از فضل شاکر خواننده‌ معروف این کشور خواست خود را تسلیم کند. حریری به این خواننده ضد حزب‌الله لبنان قول داد که در صورت تسلیم شدن، از «محاکمه‌ای عادلانه» برخودار خواهد شد.

فضل شاکر، خواننده مشهور عرب پس از آغاز بحران سوریه خوانندگی را ترک کرده و به به یک گروه اسلام‌گرای لبنانی به رهبری شیخ احمد الاسیر، روحانی سلفی لبنانی پیوست. او در سال ۲۰۱۳، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، اعضای حزب الله لبنان را به مرگ تهدید کرد.

شاکر در همان ویدیو حسن نصر الله را «شیطان» خوانده و گفت :«هر کسی که به حزب الله یا جنبش امل وابسته باشد از این پس از جانب من مورد هدف قرار خواهد گرفت».

مخالفان شاکر می‌گویند که او در چندین عملیات نظامی هوادارن احمد الاسیر علیه حزب‌الله و ارتش لبنان، از جمله درگیری عبرا در صیدا در مقابل ارتش لبنان، شرکت کرده است.

دادستانی نظامی لبنانی، در سال ۲۰۱۴، خواستار صدور حکم اعدام برای فضل شاکر و پنجاه و سه نفر از هواداران احمد الاسیر شد.

این خواننده سپس در ویدیویی دیگر اظهار داشته که در آخرین درگیری‌ها میان ارتش لبنان و گروه احمد الاسیر دو تن از نیروهای ارتش را کشته است.

در سپتامبر سال گذشته، احمد الاسیر از سوی دادگاه نظامی لبنان، به اعدام و فضل شاکر به ۱۵ سال حبس، محکوم شدند. از آن زمان تاکنون، شاکر در مکانی نامعلوم در لبنان، مخفی شده است.

خواننده لبنانی، روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه، در یک برنامه تلویزیونی، ظاهر شد و از سعد الحریری، نخست وزیر لبنان خواست که در کنارش باشد. شاکر گفت که اگر محاکمه‌ای عادلانه برای او فراهم شود، او خودش را تسلیم نیروهای امنیتی خواهد کرد.

نخست وزیر لبنان، ساعاتی پس از اظهارات شاکر، از خواننده لبنانی خواست که خود را تسلیم کند تا از یک محاکمه عادلانه برخودار شود.

فضل شاکر پیشتر در ویدیوهای دیگری گفته بود که از اسلام‌گرایان جدا شده است. او هیچ اظهارنظری درباره بازگشتش به دنیای هنر نکرده است. از معروفترین ترانه‌های شاکر «العام الجدید» است که به همراه شیرین خواننده زن مصری اجرا شد. این ترانه باعث شهرت این دو در جهان عرب شد.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More