شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نوجوانان تایلندی حبس شده در غار بعد از ۱۲ روز همچنان زنده‌اند

 

۱۲ نوجوان تایلندی به همراه مربی فوتبال‌شان تصمیم می‌گیرند بعد از تمرین، غارنوردی کنند اما جاری شدن سیل، باعث شد تا آنها ۱۰ روز بدون آب و غذا میهمان غار باشند.

تلاش‌ها برای نجات ۱۲ نوجوان تایلندی که از ۱۰ روز پیش در یک  مجموعه غار در شمال این کشور گرفتار شده‌اند، ادامه دارد. این نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ ساله عضو یک تیم فوتبال محلی هستند.  

نوجوانان فوتبالیست تایلندی به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان برای تفریح وارد این مجموعه غار شده بودند که با بارش باران و ورود سیلاب در آن گرفتار شدند.

آنها سرانجام روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه پس از چند روز عملیات بین‌المللی با حضور گروه‌هایی از کشورهای تایلند، استرالیا، آمریکا، بریتانیا و چین زنده پیدا شدند.

اما تاکنون به دلیل بالا بودن سطح آب ناشی از سیلاب موفق به خروج از غار نشده‌اند.

به دلیل فضای قدرت دید صفر در درون غار و منطقه کاملا تاریک و مملو از سیلاب، عملیات امداد و نجات به کندی پیش رفته بود.

گروهی از غواصان، پزشکان و اعضای نیروی دریایی تایلند در حال تمرین عملیات نجات هستند. اما معلوم نیست این عملیات کی انجام شود.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند احتمال دارد عملیات نجات این کودکان بیش از یک ماه طول بکشد.

ارتش تایلند پیشتر گفته  بود این کودکان یا باید هرچه زودتر شنای زیر آب را یاد بگیرند و یا چند ماه صبر کنند تا سیلاب در غار فروکش کند.

فرماندار ایالت چیانگ رای در شمال تایلند گفته تا زمانی که ۱۰۰ درصد مطمئن نشود عملیات نجات به این نوجوانان آسیب نخواهد زد، فرمان آغاز عملیات را صادر نخواهد کرد.

تعدادی از این افراد زخمی شده اند. اما تصاویر ویدئویی که نیروی دریایی تایلند منتشر کرده نشان می‌دهد روحیه شان را حفظ کرده و منتظر نجات از این وضعیت هستند.

نیروهای امدادگر به آنها غذا دارو و پتو رسانده اند. ۷ نفر از آنها هم داخل غار رفته اند تا کنار محبوس شدگان باشند.

خانواده گروهی از این افراد هم خود را به کنار این غار رسانده‌اند تا پس از چند روز پرالتهاب و نگران کننده سرانجام بهمراه فرزندانشان راهی خانه شوند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More