شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیوز مَکس: اعتماد به ایران، آن را به کره‌شمالی تبدیل می‌کند

 

نشریه‌ی آمریکایی «نیوز مَکس»، روز جمعه سوم شهریور‌ماه می‌نویسد، واقعیت این است که دنیای مدرن، با مذاکره با کشورهایی مانند ایران و کره‌شمالی، خالی از بمب‌های هسته‌ای نخواهد شد؛ اما اعتماد به ایران، می‌تواند آن را به کره‌شمالی تبدیل کند.

در این مقاله آمده است: «دموکراسی‌ها همواره چشم خود را به این واقعیت بسته‌اند که توافق‌ها نمی‌توانند رژیم‌های خودکامه را از مسلح‌شدن باز بدارند. ایده‌ی «رسیدن به صلح در زمان ما»، که می‌گوید امکان دست‌یابی به صلح با امضا روی یک تکه کاغذ امکان‌پذیر است، یک عادت خردستیز در میان سیاست‌مداران واشنگتن است و در وزارت خارجه‌ی آمریکا، مانند مواد مخدر عمل می‌کند.

جهان، آزاد و دموکراسی‌ها آزاد هستند، چون برمبنای قوانین و معاهدات اجتماعی عمل می‌کنند و بر این عقیده هستند که مذاکره و عقلانیت و سازش، لازمه‌ی ادامه‌ی حیات آنهاست.

اما دنیای خودکامگان آزاد نیست؛ چون قوانین و مقررات آنها، تصنعی و برمبنای دروغ و تبلیغات، برای حفظ قدرت خودکامگان و مستبدان و عقاید ایدئولوژیک رهبران آنها بنا شده است.

اکنون کِلِر لوپز، افسر مخفی سابق «سیا» که در حال حاضر معاون ریاست و تحلیل‌گر در اندیشکده‌ی «مرکز سیاست‌گذاری امنیتی» در واشنگتن است، پژوهشی منتشر کرده است، تحت عنوان «چرا ترامپ نباید پای‌بندی ایران را به برجام تأیید کند».

لوپز درمورد ایدئولوژی رادیکال اسلام، که مبنای عقیدتی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، تجربه و شناختی عمیق دارد. به عقیده‌ی لوپز، داشتن «بمب اسلامی»، برمبنای عقیده‌ی مذهبی رهبران ایران، یک امر ضروری و حیاتی است. روحانیان حاکم بر ایران و سپاه پاسداران پشتیبان آنها، هرگز تسلیم ایده‌ی ازدست دادن یک بمب هسته‌ای نخواهند شد. این سلاح، برای امر جهاد عقیدتی آنها، پرقدرت‌ترین اسلحه در دستشان است که می‌تواند پیروزی مادی و معنوی آنها را فراهم کند.

غفلت وزارت خارجه‌ی آمریکا از این مسأله و درک انگیزه‌های عقیدتی پشت برنامه‌ی هسته‌ای ایران، به تکرار همان اشتباه فاحشی ختم خواهد شد که در اثر آن، کره‌شمالی، بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری آمریکا را فریب داد و امروز ما با حکومتی مستبد و خودکامه در آن کشور روبرو هستیم که با بمب‌های هسته‌ای خود، جهان را به گروگان گرفته است».

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More