شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سفارت ایران در آنکارا درباره سفر به ترکیه

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران، در آنکارا در اطلاعیه‌ای به شهروندان ایرانی هشدار داد، از انجام سفرهای غیر‌ضروری و حضور در تجمعات این کشور در ایام سال نو میلادی خودداری کنند.

در این اطلاعیه که روز پنجشنبه ۷دی ماه منشر شده است،  سفارت ایران در ترکیه، خطاب به شهروندان مقیم و ایرانیان عازم ترکیه یاد‌آور شده است: «بدینوسیله به اطلاع هموطنان مقیم و ایرانیان عازم ترکیه می رساند؛ اداره پلیس کشور جمهوری ترکیه ضمن انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه در ایام جشن‌های سال نو میلادی نکات مهمی را متذکر شده است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه پلیس ترکیه آمده است: «در چارچوب تدابیر، شب کریسمس و سال نو میلادی در مراکز و اماکن شلوغ از جمله اماکن تفریحی، مراکز خرید و خیابان‌های اصلی، به منظور ممانعت از وقایعی نظیر سرقت، کلاهبرداری و جیب‌بری، شمار نیروهای پلیس گشت و پلیس موتور سوار افزایش داده خواهد شد.»

بر اساس این بیانیه، پلیس ترکیه متذکر شده است، در مراکز عمومی و اماکن تفریحی به منظور ممانعت از وقوع حوادث و رفتارهایی که آسایش عمومی را برهم خواهد زد؛ تدابیر امنیتی و نظارت پلیس افزایش داده خواهد شد.

همچنین بر اساس این بیانیه، «در میادینی تدابیر امنیتی فشرده در نظر گرفته خواهد شد و برای اطلاع رسانی مردم به نیروهای پلیس نیز شماره تلفن‌های تماس ضروری اعلام خواهد شد.»

همچنین پلیس ترکیه متذکر شده است:«در ادامه با در نظر گرفتن شرایط فعلی کشور ترکیه و احتمال وقوع اقدامات تحریک آمیز برای بر هم زدن آرامش و امنیت مردم، نظم و امنیت عمومی و  به دلیل وجود اسلکه و خط حمل و نقل دریایی بین دو بخش آناتولی و اروپایی استانبول، در شب ۳۱ دسامبر، برگزاری مراسم عید سال نو در میدان بارباروس مناسب ارزیابی نشده است. »

همچنین به گزارش رویترز پلیس استانبول اعلام کرده که تعداد  ماموران خود در سطح شهر را دو برابر کرده و به ۳۷ هزار نفر رسانده است.

در ادامه هشدارهای پلیس ترکیه، متعاقبا سفارات ایران به شهروندان توصیه کرده در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا با بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و سرکنسولگری‌های ایران  در ارزروم، استانبول و ترابوزان تماس برقرار کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More