شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت خارجه آمریکا: آمادگی واشینگتن برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین همیشگی نخواهد بود

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت اگرچه احیای برجام به سود منافع ملی آمریکا خواهد بود، اما تمایل ایالات‌متحده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همیشگی نخواهد بود.

پرایس در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره گزارش وال استریت ژورنال درباره تصمیم آمریکا برای بررسی تحریم‌‌های سخت‌گیرانه‌تر بر فروش نفت ایران به چین گفت: «کلیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران باقی خواهند ماند، مگر اینکه در یک روند دیپلماتیک لغو شوند.»

او ضمن تاکید بر عزم آمریکا برای ادامه مذاکرات وین گفت که واشینگتن امیدوار است که دولت آینده ابراهیم رییسی در ایران نیز مایل به ادامه مذاکرات باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «واشینگتن به این دلیل برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تلاش می‌کند که در کنار جامعه بین‌المللی بر مزیت سازوکارهایی که به صورت دائمی مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود واقف است.»

ند پرایس با رد اظهارات اخیر عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، مبنی بر اینکه برای تبادل زندانیان با آمریکا توافق صورت گرفته، این سخنان را «غیرعادی» خواند و گفت که اظهارات عراقچی که باعث ایجاد «امید کاذب» در خانواده‌های زندانیان شد «بی‌رحمانه» بود.

او خاطرنشان کرد: «آمریکا برای آزادی شهروندان خود که به صورت غیرعادلانه در ایران زندانی هستند، هنوز با جمهوری اسلامی به هیچ توافقی نرسیده است.»

پرایس در عین حال گفت که در مذاکرات غیرمستقیم با ایران در این مورد پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در روند صلح در افغانستان گفت که همسایگان افغانستان، از جمله ایران، باید برای حمایت از یک راه‌حل «منصفانه و پایدار» باید نقشی «سازنده» ایفا کنند. او افزود: «ما دیده‌ایم که ایران میزبان گفت‌وگوهای طرفین افغانستانی بوده و برای میانجی‌گری فعالیت کرده است. اقدام‌های مشابهی را نیز از سوی کشورهای دیگر شاهد بوده‌ایم.»

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More