شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خارجه‌ ترکیه پس از دیدار از قطر به کویت و عربستان سفر می‌کند

 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه‌ی ترکیه در پایان دیدار خود از قطر، امروز پنج‌شنبه، ۲۵ خرداد ماه، به کویت و سپس به عربستان سفر خواهد کرد. سفر وزیر خارجه‌ی ترکیه در پی بحران قطر با کشورهای عربی همسایه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چاووش‌اوغلو پس از دیدار با مقامات قطری گفت:«باید از این بحران با گفت‌و‌گو عبور کرد. ترکیه در حل این بحران نقش خواهد داشت».  

وزیر امور خارجه‌ی ترکیه طی سفر خود، روز چهارشنبه در دوحه، با شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر و شیخ محمدبن عبدالرحمان، وزیر خارجه‌ی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاووش‌اوغلو گفته است که روز پنج‌شنبه به کویت سفر خواهد کرد تا با شیخ صباح‌الاحمد الصباح، امیر این کشور که میانجی‌گری حل بحران بی‌سابقه میان قطر و کشورهای عربی را رهبری می‌کند، دیدار کند.

او همچنین گفت که پس از کویت، روز جمعه، ۲۶ خردادماه به عربستان خواهد رفت و با ملک‌سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار خواهد کرد.

عربستان، بحرین، قطر و پس از آنها مصر، یمن و دولت شرق لیبی، با متهم کردن قطر به حمایت از «تروریسم»، روابط خود را با دوحه قطع کردند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور «قنا» منتشر شد، از پهلوگرفتن دو فروند کشتی جنگی آمریکایی در شهر بندری دوحه برای حضور در رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر، خبر داده است.

گفتنی است که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا موسوم به «العدید» در خاورمیانه، در قطر واقع است. آمریکا از این پایگاه، برای انجام پروازهایی در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More