شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ویتنام درباره کامیون حاوی اجساد کشف شده در نزدیکی لندن تحقیق می‌کند

دولت ویتنام اعلام کرد تحقیقاتی را پیرامون «‌قاچاق انسان» در ارتباط با کشف کامیونی حامل اجساد ۳۹ نفر در نزدیکی لندن آغاز خواهد کرد. 

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که احتمالا اغلب اجساد یافت‌شده در این کامیون، تبعه ویتنام بوده‌اند. 

نیروهای پلیس ساعت یک و چهل دقیقه بامداد چهارشنبه اول آبان، از وجود این کامیون در یک شهرک صنعتی واقع در منطقه اسکس در جنوب شرقی بریتانیا و سی کیلومتری لندن مطلع شدند.

یک روز بعد، پلیس بریتانیا اعلام کرد که قربانیان، شامل ۳۱ مرد و ۸ زن، از اتباع چین بوده‌اند، اما یک سخنگوی پلیس روز جمعه سوم آبان اعلام کرد که روند احراز هویت قربانیان هنوز به پایان نرسیده است.

خبرگزاری فرانسه از ویتنام گزارش داده که دست‌کم دو خانواده ویتنامی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است فرزندانشان با گذرنامه‌های جعلی چینی در میان قربانیان باشند.

پدر یک جوان ۲۰ ساله ویتنامی به این خبرگزاری گفت که دو هفته پیش فرزندش او را از برنامه خود برای رسیدن به خاک بریتانیا مطلع کرده بود، اما چند روز پیش، یک فرد ناشناس در تماسی تلفنی، خبر مرگ فرزندش را اعلام کرده است.

بسیاری از پناهجویان ویتنامی از طریق روسیه و چین با خرید گذرنامه‌های جعلی خود را به اروپا می‌رسانند. در حالی که بر اساس اعلام بانک جهانی، حقوق هر ویتنامی در سال ۲هزار یورو است، این پناهجویان باید برای این سفر خود ۳۶ هزار یورو به قاچاقچیان انسان بپردازند.

یک انجمن ویتنامی‌های ساکن لندن، از زمان پیدا شدن اجساد در کامیون، عکس‌هایی از ۲۰ ویتنامی گم‌شده را به دست آورده است.

همچنین وزارت خارجه ویتنام روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق سفارتخانه خود در لندن، با پلیس برای شناسایی هویت قربانیان همکاری می‌کند. 

پلیس بریتانیا تاکنون سه نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More