شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاریس و معترضان رو در رو با ترامپ در مراسم باستیل

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز، پنجشنبه ۲۲تیرماه، برای انجام دیداری دو روزه برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز ملی فرانسه و در میان تدابیر شدید امنیتی وارد پاریس شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام کاخ سفید، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از دونالد ترامپ در کاخ الیزه استقبال خواهد کرد و سپس روسای جمهور دو کشور در نشست مطبوعاتی شرکت می کنند.

موضوع مبارزه با تروریسم، بحران سوریه و توافقنامه اقلیمی پاریس از جمله موضوعات مورد بحث رهبران دو کشور خواهدبود. امانوئل مکرون پیش از این گفته بود : «ما با آمریکا اختلافات زیادی داریم و تلاش می کنم درباره معاهده آب و هوایی دونالد ترامپ را قانع کنم.»

دونالد ترامپ قرار است فردا، پنجشنبه،  در مراسم رژه روز استقلال فرانسه شرکت کند.
همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به فرانسه، برخی مطبوعات و شخصیت‌های سیاسی این کشور با زیر سئوال بردن دعوت از ترامپ، این دعوت را بی‌احترامی به فرانسوی‌ها و ضربه به استقلال این کشور در سالگرد استقلال‌شان عنوان کرده‌اند.
دونالد ترامپ درحالی وارد پایتخت فرانسه شد که عصر امروز قرار است تظاهرات ضد این سفر در میدان کلیشی پاریس برگزار شود.

«امانوئل ماکرون» رئیسی جمهور فرانسه در خصوص این دیدار گفت: این دیدار منجر به برطرف شدن اختلافات نظر میان ما در خصوص مسائل مختلف مانند آب و هوا و مشخصا مسائل تجاری مربوط نمی شود.

همچنین هزاران تظاهرکننده فرانسوی خود را برای ورود دونالد ترامپ به پاریس برای شرکت در مراسم 'روز باستیل' (Bastille Day) آماده کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندی‌پندنت امروز پنجشنبه 22 تیرماه، معترضان به حضور رئیس‌جمهوری آمریکا و سیاست‌های دولت او قرار است مناطق «نه به ترامپ» را در نقاط مختلف شهر پاریس به راه بیاندازند.

 

معترضان به شرکت ترامپ در جشن باستیل

 

ترامپ و همسر او ملانیا (Melania) به دعوت امانوئل مکرون (Emmanuel Macron) رئیس‌جمهوری فرانسه برای شرکت در روز ملی فرانسه « باستیل» امروز وارد پاریس شدند.

ترامپ و مکرون در طول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه مه به خاطر حمایت ترامپ از رهبر دست راستی‌های فرانسه مارین لوپن (Marine Le Pen) در یک اختلاف دیپلماتیک درگیر شده بودند.

حضور ترامپ و همسرش در مراسم باستیل امسال به یادبود ورود آمریکا در جنگ جهانی اول صورت می‌گیرد. هزاران سرباز آمریکایی در دفاع از متحدین اروپایی خود در آن جنگ کشته شده بودند.

ایندی‌پندنت می‌نویسد: «درحالی که از ترامپ و بانوی اول آمریکا در کاخ الیزه پذیرایی ویژه به عمل خواهد آمد، 'اتحاد نیروهای ضدترامپ در پاریس' قرار است در مقابل کاخ Place des Etats-Unis که قبلاً محل سفارت آمریکا در این شهر بوده است گردهمایی و تظاهرات کنند.

این ساختمان اکنون به شکل یک موزه از آثار و بقایای حضور آمریکا در جنگ جهانی اول و روابط دیرپای سیاسی و فرهنگی دو کشور در آمده است.  بسیاری از نیروهای عمدتاً چپ گرای فرانسه از دعوت مکرون برای حضور ترامپ در مراسم باستیل انتقاد کرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More