شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پلیس بریتانیا: ۳۹ قربانی یافت‌شده در کامیون، چینی بودند

یک روز پس از کشف کامیونی با ۳۹ جسد در نزدیکی لندن، پلیس بریتانیا اعلام کرد که قربانیان از اتباع چین بوده‌اند. 

پلیس روز پنجشنبه دوم آبان‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد تایید می‌کند  هشت نفر از مقتولان زن و ۳۱ نفر مرد و اتباع هستند.

در همین حال، روزنامه چینی گلوبال تایمز در توییتی نوشت وزارت خارجه چین در گفت‌وگو با آن، گزارش‌ها درباره چینی بودن این افراد را تایید می‌کند. 

پیشتر بر اساس ارزیابی‌های اولیه، گفته شده بود که این اجساد متعلق به پناه‌جویانی است که قصد داشتند با این کامیون یخچال‌دار خود را به بریتانیا برسانند، اما بر اثر یخ‌زدگی جان خود را از دست دادند.

در میان قربانیان یک نوجوان نیز وجود دارد.

پلیس این کامیون را پس از کشف، به جای امنی منتقل و با بازداشت «مو رابینسون»، راننده ۲۵ ساله آن که اهل ایرلند شمالی است، از او بازجویی کرد.

نیروهای پلیس ساعت یک و چهل دقیقه بامداد چهارشنبه از وجود این کامیون در یک پارک صنعتی واقع در منطقه اسکس در جنوب شرقی بریتانیا و سی کیلومتری لندن مطلع شدند.

در حالی که پلیس بریتانیا اعلام کرد این کامیون از بلژیک وارد بریتانیا شده، دادستانی فدرال بلژیک نیز گفت که این کامیون بندر زیبروژ در این کشور را روز سه‌شنبه ترک کرده است.

پلاک این کامیون متعلق به بلغارستان است و مقامات این کشور ثبت آن را در سال ۲۰۱۷ تایید کرده، اما گفتند که این خودرو از آن سال تاکنون وارد خاک این کشور نشده است.

بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان به یک تلویزیون این کشور گفت: «جز پلاک، ما هیچ ارتباطی با این کامیون نداریم.»

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، این حادثه را «فاجعه‌ای غیرقابل تصور» خواند و خواستار مبارزه با قاچاق انسان شد.

پلیس بریتانیا روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد، که ۹ نفر را در کامیون دیگری زنده یافته و آن‌ها را به اداره مهاجرت بریتانیا تحویل داده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More