شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن ۱۸ پلیس مصری در انفجار یک بمب در سینای شمالی

 

منابع امنیتی و پزشکی در مصر، روز دوشنبه بیستم شهریورماه، از کشته شدن ۱۸ پلیس این کشور، در پی حمله‌ی افراد مسلح، در نزدیکی شهر العریش در استان «شمال سیناء» خبر دادند.

شبه‌نظامیان وابسته به داعش، در استان «شمال سیناء» مصر حضور دارند و بارها نظامیان این کشور را در این منطقه، هدف قرار داده‌اند.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، یک گروه مسلح، سه خودروی نیروهای امنیتی را در شهر عریش هدف قرار دادند که در نتیجه‌ی آن ۱۸ نظامی مصری از جمله دو افسر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

یک مقام مسئول در وزارت کشور مصر اعلام کرد که افراد مسلح، خودروهای نظامی در حال حرکت در جاده‌ی میان دو شهر القنطره و العریش را مورد هدف قرار دادند.

پیشتر یک منبع مصری در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الشرق الاوسط، از کشته شدن ، ۴ نظامی مصری خبر داده بود.

این منبع همچنین اظهار داشت که در پی تبادل آتش میان نیروهای مصری و شبه‌نظامیان، شماری از «عناصر تروریستی» کشته شدند.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در سال ۲۰۱۳، صدها نفر از نیروهای نظامی این کشور، توسط گروه‌های تندرو، به ویژه در استان سیناء کشته شدند.

گروه تندروی «انصار بیت ‌المقدس» در مصر، در سال ۲۰۱۴، با گروه موسوم به «دولت اسلامی» (داعش) بیعت کرد و نام خود را به « ولایت سیناء» تغییر دادند.

وزارت کشور مصر، روز گذشته، از کشته شدن، ۹«تروریست» در پی تبادل آتش با یک گروه تندرو در یکی از آپارتمان‌های استان الجزیزه در نزدیکی قاهره خبر داده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More