شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن ۹۶۴ غیرنظامی سوری در طول ماه مه

 

شبکه حقوق بشر سوریه، روز پنج شنبه، یازدهم خرداد، اعلام کرد که در ماه مه گذشته، ۹۶۴ غیرنظامی در این کشور، به‌دست نیروهای اسد، جنگنده های روسیه یا ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا ، داعش و مخالفان مسلح، کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به نقل از شبکه حقوق بشر سوریه، ۲۴۱ نفر از قربانیان ازجمله ۲۹ کودک و ۲۱ زن به‌دست نیروهای رژیم اسد کشته شدند، همچنین ۱۳ نفر بر اثر شکنجه، جان خود را از دست داده‌اند.

در پی بمباران جنگنده روسیه در ماه مه گذشته نیز ۱۳ نفر ازجمله یک کودک و ۵ زن کشته شدند.

براساس این گزارش، ۲۶۸ غیرنظامی از جمله ۶۱ کودک و ۴۷ زن، به دست عناصر داعش جان خود را از دست دادند. دیگر گروه‌های مسلح مخالف اسد نیز موجب کشته شدن ۴۳ غیرنظامی ازجمله ۱۰ كودک و دو زن شده‌اند.

شبکه حقوق بشر سوریه گفته که قربانیان غیرنظامی بمباران‌های ائتلاف بین‌المللی در ماه گذشته میلادی، ۲۷۳ نفر ازجمله ۸۹ کودک و ۵۸ زن بوده‌اند.

این شبکه گفته که تاکنون نتوانسته است هویت عاملان قتل ۷۲ غیرنظامی سوری را که در ماه مه گذشته درپی حوادث انفجار کشته شده‌اند، مشخص کند.

با این حال، گزارش شبکه حقوق بشر سوریه تأکید می‌کند که توافق «مناطق کاهش تنش» در سوریه میان روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات آستانه۴، به کاهش شمار قربانیان در ماه گذشته، در مقایسه با ماه‌های پیش از آن منجر شده است.

به گفته فعالان سوری، این توافق، میانگین قربانیان بمباران جنگنده‌های روسیه در سوریه را طی ماه مه در مقایسه با ماه پیش از آن، ۶۹% کاهش داده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More