شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گسترش مناطق تحت کنترل «احرار الشام» در شمال غرب سوریه

 

جنبش «احرار الشام» روز چهارشنبه، ۲۸ تیرماه اعلام کرد که مناطقی در حومه‌ی شهرهای حلب و ادلب را در شمال غرب سوریه، به تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دی‌پی‌ای (DPA) آلمان، «احرار الشام» در بیانیه‌ای اعلام کرده که مناطقی در شمال غرب سوریه را پس از درگیری با نیروهای «هیئت تحریر الشام»(جبهة النصره سابق)، به کنترل خود درآورده است.

یک منبع مخالفان سوری در استان ادلب، گفت:« جنبش احرار الشام، صبح روز چهارشنبه، شهر سرمدا در حومه‌ی ادلب و الاتارب در حومه‌ی حلب را پس از درگیری با گروه هیئت تحریر الشام، به تصرف خود درآورد».

این منبع افزود که درگیری میان دو گروه، به مناطق جبل‌الزاویه، مدن‌سراقب و الدانا، گسترش یافته است. در این درگیری، سه نفر از عناصر احرار الشام، ازجمله یکی از فرمانده‌هان این گروه کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این درگیری‌ها هم‌اکنون در شهرک سرمدا و الدنا ادامه دارد. تاکنون دو نفر از «هیئت تحریر الشام» یا همان «جبهة النصره» سابق، کشته شده‌اند.

جنبش «احرار الشام»، روز گذشته نیز مواضعی از «هیئت تحریر الشام» در شهرک‌های شنان، فرکیا، المغاره، معرزاف، حرش‌بنین را در منطقه‌ی جبل‌الزاویه در حومه‌ی ادلب غربی، به تصرف خود درآورد.

میان این دو گروه، توافق آتش‌بس امضا شده بود، اما جنبش «احرار الشام»، روز گذشته در بیانیه‌ای، گروه «هیئت تحریر الشام» را به نقض این توافق متهم کرده است.

جنبش «تحریر الشام» یکی از گروه‌های مخالف رژیم سوریه است. این جنبش که در پی انقلاب مردم سوریه به‌وجود آمده است، از چهار گروه اسلام‌گرای «گردان‌های احرار الشام»، «جنبش الفجر الاسلامی»، « الطلیعه الاسلامی» و «گردان‌های الایمان» تشکیل شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More