شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۱ شاهزاده، ده‌ها وزیر سابق و ۴ وزیر کنونی عربستان بازداشت شدند

 

«کمیته مبارزه با فساد» در عربستان که شامگاه روز شنبه سیزدهم آبان‌ماه به فرمان ملک سلمان بن‌عبدالعزیز، تشکیل شد، شماری از مقامات این کشور را بازداشت کرد.  

خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون العربیه گزارش داد، این کمیته که ریاست آن را شاهزاده محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان بر عهده دارد، در اولین اقدام خود، ۱۱ شاهزاده، ده‌ها وزیر سابق و ۴ وزیر کنونی را به اتهام «فساد» بازداشت کرده است.

تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، گفته  که این کمیته اختیارات کامل در تعقیب، بازداشت و تحقیق از متهمان به فساد عمومی را دارد. فرمان ملک سلمان از تمامی ادارات عربستان خواسته با این کمیته همکاری کنند.  

تاکنون نام هیچ یک از افراد دستگیر شده اعلام نشده اما برخی از فعالان سعودی در صفحات توییتر خود، از دستگیری شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر معروف این کشور خبر دادند.

شورای روحانیون ارشد عربستان، در بیانیه‌ای با حمایت از اقدام کمیته سعودی، گفته که «مبارزه با فساد همچون مبارزه با تروریسم اهمیت دارد».

این شورا در صفحه توییتر خود نوشته است که «شریعت اسلامی، به مبارزه با فساد دستور داده و به سود منافق ملی است؛ و مبارزه با آن همچون مبارزه با تروریسم اهمیت دارد».  

ملک سلمان در فرمان دیگری، شاهزاده متعب بن عبدالله، فرزند ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان را از مقام وزیر گارد ملی برکنار و شاهزاده خالد بن عیاف را به جای وی تعیین کرد.

همچنین عادل فقیه وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی برکنار و به جای وی محمد التویجری منصوب شد.

از دیگر تغییرات صورت گرفته، اما در حوزه نظامی، سرلشکر عبدالله السلطان فرمانده نیروی دریایی برکنار و به جای وی فهد الغفیلی تعیین شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More