شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۵۰۰ متر مربع و ۲۰۰ جنگجو، باقی مانده‌های داعش در غرب موصل

 

منابع نظامی عراقی روز شنبه سوم تیر اعلام کردند که مساحت باقی مانده در دست داعش در منطقه «المدینه القدمیه» در غرب موصل، در حدود ۵۰۰ متر مربع است. به گفته منابع عراقی، برای این گروه تنها ۲۰۰ جنگجو از جمله تک‌تیرانداز و انتحاری باقی مانده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی عراق گفته که نیروهای پلیس فدرال و ارتش این کشور، حمله فراگیر به منطقه « المدینه القدیمه» در غرب موصل را آغاز خواهند کرد.

فرماندهی عملیات آزادسازی عراق گفته که بر اساس اطلاعات به دست آمده، جنگجویان داعش مقادیر زیادی مواد منفجره و توپخانه در اختیار دارند.

این فرماندهی از پیوستن نیروهای مبارزه با تروریسم عراق و واکنش سریع به نیروهای ارتش برای آغاز حمله فراگیر به منطقه مدینه قدیمه خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه عراق، به تخلیه غیرنظامیان در منطقه مدینه قدیمه موصل به جاهای امن‌تر در این شهر ادامه می‌دهند. مقامات عراقی پیشتر گفته بودند که داعش، نزدیک به یکصدهزار غیر نظامی را در این منطقه به گروگان گرفته است.  

نیروهای عراقی تلاش می‌کنند دو خیابان در وسط «مدینه قدیمه» را به کنترل خود درآوردند، تا راه فرار شمار بیشتری از غیرنظامیان از این منطقه، را فراهم کنند.  

در همین حال، خبرگزاری فرانسه امروز شنبه گزارش داد که در پی انفجار انتحاری شب گذشته در بازاری تجاری در شرق موصل عراق، سه نفر از جمله یک پلیس، کشته شدند.

حیدر عبادی نخست وزیر عراق، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد، به زودی و طی چند روز آینده موصل به طور کامل آزاد خواهد شد.  این شهر در سال ۲۰۱۴، در پی عقب نشینی ارتش عراق، به دست داعش افتاد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More