شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هکرها اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر Quora را به سرقت بردند

 

وب‌سایت معروف Quora که محلی برای پرسش و پاسخ به سوالاتی در موضوعات مختلف است، با انتشار خبری در وبلاگ خود، از به‌سرقت رفتن اطلاعات ۱۰۰میلیون کاربر این وب‌سایت خبر داد. هکرها با دسترسی به شبکه‌ای از کامپیوترهای این شرکت، به اطلاعات خصوصی و حساس کاربران این وب‌سایت دست پیدا کرده‌اند.

اطلاعات به‌سرقت رفته، رمزهای عبور رمزگذاری شده، نام کامل کاربران، آدرس‌های ایمیل، اطلاعات واردشده از سایت‌های دیگر و انواع مختلف داده‌های غیرعمومی مانند پیام‌های خصوصی، درخواست‌های پاسخ و امتیازهای منفی را شامل می‌شود. علاوه‌بر این، در میان اطلاعاتی که هکرها به‌دست آورده‌اند، داده‌های عمومی نیز وجود دارد. این داده‌ها مواردی مانند پرسش‌ها، پاسخ‌ها، نظرات و امتیازات مثبت را دربر می‌گیرد.

مدیرعامل Quora می‌گوید نفوذ به شبکه این وب‌سایت، جمعه گذشته کشف شده و بلافاصله پس از آن، یک شرکت امنیتی به استخدام این مجموعه درآمده است تا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کند. موضوع دسترسی به داده‌های این وب‌سایت به مقامات حقوقی و قضایی آمریکا نیز اطلاع داده شده است.

هشدارهای لازم به کاربرانی که تحت تاثیر نفوذ هکرها قرار گرفته‌اند، داده شده و آن‌ها باید رمزعبور تازه‌ای برای خود انتخاب کنند. Quora به‌شدت توصیه کرده است درصورتی‌که کاربران از رمز عبور یکسانی برای این سایت و سایر سایت‌ها استفاده می‌کنند، بلافاصه آن‌را به‌روز رسانی کنند.

هنوز گزارش کاملی درخصوص کلیات این هک و نیز جزئیاتی مانند شیوه رمزگذاری روی رمزهای عبور کاربران ازسوی Quora منتشر نشده و باید منتظر ماند و دید هکرها از داده‌هایی به‌دست آورده‌اند، چه استفاده‌ای خواهند کرد.

طی ماه‌های گذشته، اخبار نفوذ به داده‌های خصوصی کاربران بارها و بارها منتشر شده است. همین هفته پیش بود که هکرها داده‌های خصوصی ۵۰۰ میلیون مشتری هتل‌های بین‌المللی Marriott International  را که شامل شماره گذرنامه و اطلاعات کارت‌های بانکی می‌شد، به‌سرقت بردند. در ماه سپتامبر (اوایل مهرماه)نیز فیسبوک از نشت اطلاعات خصوصی ۵۰‌میلیون حساب کاربری خبر داد.

درصورتی که از یک رمز عبور برای سایت‌های مختلف استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه زودتر نسبت به انتخاب رمزهای عبور متمایز برای هر سایت و اپلیکیشن اقدام کنید. بهترین گزینه برای انجام چنین کاری، استفاده از برنامه‌های مدیریت رمزهای عبور است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More