شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
برای مقابله با موشک‌های چین، روسیه، کره شمالی و ایران

پنتاگون در سال ۲۰۲۳ سلاح فضایی آزمایش می‌کند

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا خواستار ۳۰۴ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی برای آزمایش یک جنگ‌افزار پرتو ذرات در سال ۲۰۲۳ شده است. این آزمایش که در مدار زمین صورت می‌گیرد بخشی از تلاش‌های آمریکا برای ساخت سلاح‌های مختلف فضایی به حساب می‌آید.

پنتاگون بودجه درخواستی این طرح را برای برنامه تحقیقاتی سال ۲۰۲۰ خود ارائه کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این طرح قرار است به تولید سلاح‌های لیزری قدرتمندتر، سلاح‌های پرتو ذره‌ای و دیگر فناوری‌های نوین برای ساخت نسل بعدی دفاع موشکی این کشور بیانجامد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند برای مقابله با موشک‌های جدید ساخته‌شده در چین، روسیه، کره شمالی و ایران، داشتن این نوع از جنگ‌افزارها ضروری است.

موضوع مهم در ساخت سلاح‌های لیزری در این سطح، چالش‌های دشوار فنی مربوط به نحوه طراحی و آزمایش‌های پس از آن است.

از همین رو پنتاگون دو تحقیق را به طور همزمان پیش می‌برد: تحقیق اول یک طرح ۱۵ میلیون دلاری است تا بررسی کنند که با تجهیز ماهواره‌ها به لیزر چگونه می‌توان جلوی موشک‌های پرتاب شده از سوی دشمن را گرفت. مقامات این وزارتخانه انتظار دارند پاسخ به این سوال را تا شش ماه دیگر پیدا کنند.

آن‌ها همچنین در حال سرمایه‌گذاری برای تحقیق روی اثر پرتو ذرات خنثی در فضا هستند. این سرمایه‌گذاری با هدف تولید سلاح‌های نوینی که موشک‌ها را به کمک جریان ذرات زیر اتمی -با سرعتی نزدیک به نور- از میان ببرد، انجام شده است. در سلاح‌های لیزری فعلی فوتون‌ها با سرعت نور پرتاب می‌شوند.

در نشستی که مقامات پنتاگون روز چهارشنبه با خبرنگاران داشتند، به آن‌ها اطمینان دادند تحقیقات فعلی به نتایج قابل عرضه‌ای منجر خواهد شد.

این اولین بار نیست که آمریکا به دنبال ساخت سلاح لیزری فضایی است. سال ۱۹۸۹ نیز این کشور آزمایشی را در حوزه پرتو ذرات در فضا انجام داده بود که تقریبا موفقیت‌آمیز گزارش شد.

کارشناسان عقیده دارند بین انجام یک آزمایش تحقیقاتی و آزمایشی که منجر به تولید سلاحی قابل تولید و عرضه باشد تفاوت زیادی وجود دارد. تاکنون شرکت‌های مختلفی به تولید نمونه‌های اولیه از سلاح‌های مشابه اقدام کرده‌اند. یکی از آخرین تلاش‌ها، نمونه سلاحی است که حدود ۲۲ متر طول دارد.

مقامات پنتاگون می‌گویند پیشرفت فناوری موجب کاهش اندازه و هزینه‌های ساخت جنگ‌افزارهای فضایی پرتو ذرات شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More