شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نظرات جنسیت‌زده یک مجری بی‌بی‌سی جنجالی شد

اظهارات جان همفریز، از مجریان باسابقه رادیوی بی‌بی‌سی، درباره اینکه زنان بهتر از مردان از کودکان مراقبت می‌کنند جنجال به پا کرده است. 

این مجری ۷۵ ساله رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفته بود تبلیغ این نظریه که زنان مراقبان خوبی برای کودکان‌اند «مطلوب جامعه» است. او این اظهارات را در حالی به زبان آورد که مشغول بحث درباره آگاهی‌های تلویزیونی بود که به موجب مقررات جدید کلیشه‌های جنسیتی ممنوع شده‌اند.

در یکی از آگهی‌های که اخیرا منع شد، دو پدر کودکی را روی نوار نقاله یک بوفه گذاشته‌اند و حواسشان به پنیر خامه‌ای است که در دست دارند. در یکی دیگر از این آگهی‌ها، یک خودروی گلف فولکس‌واگن، مردان را در حال ماجراجویی نشان می‌دهد و در همان حال زنی در کنار کالسکه بچه‌اش نشسته است. 

همفریز چهارشنبه گذشته هنگام مصاحبه با جسیکا تایف از اداره استاندارد آگهی، گفت: «مراقبت یک زن از کودک را می‌توان تقریبا یکی از چیزهای خیلی خیلی خوب و مطلوب جامعه به حساب آورد.»

او اضافه کرد: «به خاطر این ممکن است مورد هجمه واقع شود. اما شما (زنان) این کار را بهتر از مردان می‌کنید. حداقل در بیشتر مواردی که ما تجربه کرده‌ایم من این‌گونه فکر می‌کنم.»

همفریز گفت: «خیلی از زنان در کنار بچه‌های توی کالسکه می‌نشینند. کجای این آگهی ضرر دارد؟»

شنوندگان برنامه در توییتر به این اظهارات واکنش نشان دادند.

یکی از مخاطبان، صحبت‌های همفریز را شوکه‌کننده خواند و پرسید: «آیا واقعا من این را از زبان جان همفریز شنیدم که می‌گفت زنان بهتر می‌توانند از کودکان مراقبت کنند؟»

خانم دیگری نوشت: «من را پدری فوق‌العاده بزرگ کرد....به سن و سال نیست اما جان همفریز با بیشتر چیزها بیگانه است.» 

مایک ریچاردز نوشت همفریز طوری حرف می‌زند که انگار متعلق «به یک سده دیگر» است.

خانمی نوشت که همسر سابقش در بچه‌داری از او خیلی بهتر بوده و توضیح داد: «او نمی‌توانست به بچه شیر بدهد اما بچه را پشتش می‌بست و غذاهای پر دردسر درست می‌کرد.»

همفریز اخیرا گفته است که قصد دارد پس از ۳۲ سال از اجرای برنامه «امروز» را که اول صبح پخش می‌شود کنار برود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More