شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اتهام‌های تازه علیه حمید بقایی؛ مفقود شدن نزدیک به 4 میلیون یورو

 

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از طرح اتهام‌های تازه علیه حمید بقایی از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق خبر داد و اعلام کرده است: «جریان انحرافی حامی محمود احمدی‌نژاد همچنان به رفتارهای انحرافی خود ادامه می‌دهد اما علی‌رغم مصاحبه‌ها و شعارهایی که سر می‌دهند، تخلفات آقای بقایی کاملا محرز است.»
به گزارش خبرگزاری خانه ملت این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روز شنبه چهارم آذرماه،  از مفقود شدن ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۵۳۰ هزار دلار در کنفرانس جنبش عدم تعهد خبرداده که آخرین بار در اختیار حمید بقایی بوده است و افزوده که باید نحوه هزینه‌کرد این منابع مشخص شود.

پورمختار همچنین تخلفاتی دیگری از «حمید بقایی» را یادآور و بر ارائه پاسخ از سوی وی تاکید کرد و گفت: «تکلیف برداشت شانزده میلیارد تومانی غیرقانونی از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه ایرانیان و ذخیره دو میلیارد تومان در صندوق امانت بانک ملی در سال ۹۰ باید به صورت شفاف تعیین شود.»
این نماینده مجلس همچنین تصریح کرده که  تعداد بسیاری کارت هدیه از صندوق خودروی شخصی وی پیدا شد که منشا آنها باید مشخص گردد و افزوده: «علاوه بر این بقایی در خصوص خبر آقای جعفرزاده ایمن آبادی در رابطه با خروج مبلغ سنگینی از کشور توسط وی نیز باید پاسخ دهند، علاوه بر این اسنادی دیگری نیز در ارتباط ایشان با جاسوس‌ها و نفوذ جاسوسان در بیوت در دست و موجود است.»

حمید بقایی،‌ معاون محمود احمدی نژاد در دولت دهم ،روز چهارشنبه 24 آبان، همراه با علی اکبر جوانفکر و حبیب الله جز خراسانی، دو تن از نزدیکان محمود احمدی نژاد، به جای حضور در دادگاه و در اعتراض به عملکرد قوه قضاییه، در آرامگاه عبدالعظیم حسنی بست نشست.

یک روز بعد از آن محمود احمدی نژاد در گفت و گو با وب سایت دولت بهار، از قوه قضاییه به تندی انتقاد کرد و این قوه را ناقض قانون اساسی و دیکتاتور خواند.

روز جمعه سوم آذرماه نیز اسفندیار رحیم مشایی از دستیاران ارشد محمود احمدی نژاد با انتشار ویدیویی، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران را ظالم و منحرف خواند. مشایی در این ویدئو گفته است ایستادن دربرابر به گفته او دستگاه قضایی ظالم و منحرف را افتخار می داند.

 

 

حمید بقایی معاون پیشین رییس جمهوری نیز در ویدیویی با انتقاد از قوه قضاییه مقامات آن را ظالمان آشکار خطاب کرده است.

حمیدرضا بقایی سال ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به محمود احمدی‌نژاد خبر دادند که وی با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است. وی تیر ماه سال جاری نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.
اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی با اتهامات مختلف از جمله مالی در دادگاه روبرو هستند. آنها اتهامات علیه خود را سیاسی می دانند ولی قوه قضاییه این موضوع را رد می کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More