شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد: شرایط نظام به نفع ملت تغییر خواهد کرد

 

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران با بیان اینکه «بهار حقیقی خواهد آمد»، گفت که «این شرایط کنونی دوام نخواهد داشت و شرایط نظام به نفع ملت تغییر خواهد کرد».

احمدی‌نژاد روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه در پیامی تصویری بار دیگر به سران نظام جمهوری اسلامی به ویژه مقامات قضایی هشدار داد و اعلام کرد که «این شرایط پایدار نخواهد بود زیرا اگر پایدار بود نظام به آنها نمی‌رسید».

احمدی‌نژاد در پیامی که در سایت دولت بهار منتشر شده است، تاکید کرد، « در انقلاب از همان ابتدا در تعریف، نحوه پیگیری و سیاست‌گذاری اختلاف‌نظرهایی وجود داشته و امروز هم وجود دارد».

او افزود: « آزادی و عدالت حق همگانی است و لازمه پیشرفت است و بدون آزادی هیچ ارزشی خلق نمی‌شود».

 

  • عده‌ای در مناصب حکومتی جا خوش کرده‌اند

رئیس دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه «کشور و حکومت متعلق به مردم »است، گفت که هیچ کس ارباب و مالک مردم و حکومت نیست، عده‌ای به گونه‌ای دیگری می‌اندیشند و در مناصب حکومتی جا خوش کرده‌اند.

او اعلام کرد عده‌ای فکر می‌کنند بالاتر از مردم‌ و مسؤول محدود کردن آزادی مردم‌اند و باید جای مردم تصمیم بگیرند.

احمدی‌نژاد انتقاد کرد که برخی‌ها به خودشان حق می‌دهند که هر کسی که با آنها مخالفت کند به هر ترتیبی آنها را از صحنه حذف کنند.

او تصریح کرد: «مقامات نظام در مقابل بی‌عدالتی‌ها حساسیت لازم را ندارند و رفتار اقتصادی و سیاسی آنها به نفع قشر خاصی است».

احمدی‌نژاد انتقاد کرد که برخی‌ها به دلیل اختلاف نظر با رفتار حکومت تحت عناوین مختلف از جمله «اقدام علیه نظام» و «تبلیغ علیه نظام» و «اتهامات تخلف اقتصادی» بازداشت و زندانی می‌شوند.

او افزود: « این‌کارها غیرقانونی و نامردی است».

رئیس جمهور سابق ایران گفت:« این امنیت چقدر سست است که با  کامنت یک جوان در شبکه اجتماعی اینگونه متزلزل می‌شود. بعد فرد معترض امکان استفاده از وکیل و وثیقه هم ندارد».

احمدی‌نژاد با اشاره به «رفتار ناجوانمردانه مقامات قضایی با معترضان»، گفت: «مخفیانه زندانی و محاکمه می‌کنند، این کارها عاقبت ندارد اگر عاقبت داشت که این مناصب به شماها نمی‌رسید».

او توصیه کرد که «حکومت، راهی برای بیان اعتراض در نظر بگیرد زیرا کسانی که به حکومت اعتراض دارند هر جوری اعتراض می‌کنند می‌گویند جرم است».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More