شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارجاع پرونده حصر به شورای عالی امنیت ملی

 

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی از «ارجاع پرونده حصر از سوی رهبر جمهوری اسلامی به شورای امنیت ملی» خبر داد.

محمدرضا تابش جمعه۳۱ فروردین در گفت‌و‌گویی با اعتمادآنلاین از قول محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین گفته است که «ظاهرا مساله رفع حصر در حد کلان آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران با رویکرد حل به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده است.»

نماینده اردکان و خواهرزاده محمد خاتمی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیته حصر گفت که  «هنوز زمانی برای این ملاقات با حسن روحانی تعیین نشده است.»

تابش با اشاره به اینکه روحانی در حال حاضر رئیس شورای عالی امنیت ملی است، معتقد است که  در زمینه رفع حصر بسیار می‌تواند ایفای نقش کند.

به گفته محمدرضا تابش، در صورت  ارجاع مساله حصر به شورای عالی امنیت ملی، رییس و دبیر و اعضای این شورا تعیین کننده موضوع حصر هستند.

این نماینده مجلس، ابراز امیدواری کرده  که «اعضای شورای عالی امنیت ملی به این موضوع پی ببرند که رفع حصر به وحدت ملی استحکام می‌بخشد.»

پنجشنبه ۳۰ فروردین، فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی که از رهبران  معترض به انتخابات سال ۸۸ است، در دیدار با جمعی از نمایندگان ادوار مجلس با انتقاد از عملکرد قانون نسبت به  حصر سه نفر از معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، عملکرد حسن روحانی، رئیس جمهور را  ناکافی دانست.

مهدی کروبی به‌همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران معترض به نتایج انتخابات ۸۸، از بهمن‌ماه ۸۹ بدون تشکیل دادگاه و حکم قضائی در حصر خانگی هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More