شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استفاده امارات از پهپادهای تجسسی علیه نیروهای ایرانی در یمن

 

.امارات متحده عربی با استفاده از پهپادهای تجسسی، موقعیت نیروهای ایرانی را در جنگ داخلی یمن تعقیب می‌کند

وب‌سایت «میدل‌ایست مانیتور»، که یک سازمان پایش رسانه‌ها در زمینه‌ی مسائل خاورمیانه است، روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه، در گزارشی در این باره می‌نویسد: "ایمیل‌های هک‌شده‌ی یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن، نشان می‌دهد که کشور او با استفاده از پهپادهای تجسسی، مواضع و موقعیت نیروهای نظامی ایرانی را که در جنگ داخلی یمن در کنار شبه‌نظامیان حوثی می‌جنگند، تعقیب و پی‌گیری می‌کند.

در یکی از این ایمیل‌ها که به‌طور اختصاصی به «میدل‌ایست مانیتور» فرستاده شده است، جرمی بش (Jeremy Bash)، سرپرست کارمندان در وزارت دفاع آمریکا، به سفیر امارات متحده عربی، پیشنهاد فروش پهپادهای جاسوسی ساخت آمریکا را برای عملیات ضدتروریستی در یمن، داده است".

در این ایمیل که در ماه فوریه امسال (بهمن ماه ۹۵) فرستاده شده، آمده است: "دولت آمریکا درک می‌کند که امارات متحده عربی با چالش‌های پیچیده امنیتی مانند نقل و انتقال تسلیحات، مهمات و افراد از ایران به جبهه‌های جنگ یمن و سوریه مواجه است".

به گزارش «میدل‌ایست مانیتور»، امارات به‌عنوان عضوی از ائتلاف نظامی کشورهای عربی و به درخواست عبدربه منصور هادی،  رئیس‌جمهوری قانونی یمن، از سال ۲۰۱۵ تا امروز، در عملیات نظامی علیه نیروهای حوثی شرکت داشته است. این رهبر یمنی، از کشورهای عربی تقاضا کرده است تا با ارسال تجهیزات نظامی و نیرو، او را یاری دهند تا درمقابل نیروهای حوثی و ایرانیانی که در یمن در کنار آن‌ها هستند، به جنگ داخلی کشورش پایان دهد.

این گزارش می‌افزاید که در ایمیل وزارت دفاع آمریکا آمده است: "سیستم پهپادهای گاردین (Guardian) تنها چیزی است که می‌تواند نیروهای مسلح امارات را برای انجام عملیات مؤثر و با کمترین هزینه، یاری کند".

اما سفیر امارات در پاسخ به جرمی بش گفته است: "ما نیازی به این پهپادهای ساخت آمریکا نداریم؛ زیرا پیش‌از این، آن‌ها را از چین خریداری کرده‌ایم".

در ایمیل متعاقب آن، سفیر امارات گفته است که پهپادهای چینی کارکرد چندان مناسبی ندارند؛ زیرا با سیستم‌های ارتباطاتی موجود در ساختار نظامی امارات هماهنگ نیستند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More