شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی درباره عضویت بدون اجازه در سروش

 

مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای، به گزارش‌ها درباره ثبت‌نام بی‌اجازه افراد در پیام‌رسان سروش، واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.

در این اطلاعیه که روز شنبه ۱۲ خردادماه ازسوی روابط‌عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور   منتشر شد، آمده که درپی انتشار گسترده خبری مبنی‌بر عضویت اجباری کاربران در پیام‌‌رسان سروش، بدون اطلاع و درخواست خودشان، «تاکنون هیچ مستندی ازسوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است».

در ادامه این اطلاعیه آمده است که اگر مدعیان ماجرا، مستندات خود را برای مرکز ملی فضای مجازی بفرستند، این مرکز از جایگاه «نظارت کلان بر فضای مجازی کشور»، موضوع را بررسی خواهد کرد.

طی روزهای گذشته، گزارش‌های بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد برای افراد، بدون اجازه آن‌ها، صفحه‌ای در پیام‌رسان سروش ساخته شده است.

میثم سیدصالحی، مدیر پیام‌رسان سروش نیز هفته گذشته در صفحه توییتر خود نوشته بود که گزارش‌ها درباره ثبت‌نام بی‌اجازه افراد در سروش، صحت ندارد. او توضیح داده بود که «تمامی کاربران سروش واقعی هستند و وجود هرگونه اکانت بدون اطلاع صاحب شماره، به‌هیچ‌وجه ممکن نیست».

 

 

شهرام شریف، کارشناس اینترنت، در واکنش به این اظهارنظر مدیر پیام‌رسان سروش، نوشته بود که یک شناسه کاربری برای خود او در سروش ساخته شده است، بدون این‌که او حتی «از کنار این اپلیکیشن گذشته باشد».

سیدصالحی درپی انتشار اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی نیز در توییتر خود نوشت که «بعید می‌داند مستند فنی مورد اعتنایی موجود باشد».

 

 

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم روز یک‌شنبه ۱۳ خرداد، از تماس تلفنی با مدیر پیام‌رسان سروش خبر داده و گفته که سیدصالحی در این تماس، خبر ثبت‌نام بی‌اجازه افراد را تکذیب کرده است.

 

 

صادقی به نقل از مدیر سروش، نوشته است: «تاکنون ۸ نفر با ما تماس گرفته‌اند که بررسی و معلوم شد حساب بدون درخواستشان ایجاد نشده است».

سیدصالحی ادعا کرده است که درحال حاضر ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار نفر در پیام‌رسان سروش عضوند.

قوه‌قضاییه ایران در روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه، پیام‌رسان تلگرام را که بیش از ۴۰میلیون کاربر در ایران داشت، فیلتر کرد.  

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، از این اقدام قوه‌قضاییه انتقاد کرده و گفته بود «فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام، نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأیید دولت است».

بسیاری از کاربران تلگرام، بعد از فیلتر شدن این پیام‌رسان، با به‌کارگیری فیلترشکن از آن استفاده می‌کنند و ارائه نسخه جدید آن ازسوی شرکت سازنده، ممکن است امکان استفاده از تلگرام را برای کاربران ایرانی ساده‌تر کند. نسخه‌ای که به تازگی ارائه شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از پروکسی و بدون نیاز به فیلترشکن از تلگرام استفاده کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More