شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اظهارات احمدی‌نژاد علیه سران نظام و مراجع تقلید

 

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به استفاده برخی از سران نظام و مراجع تقلید از بودجه عمومی کشور برای شرکت خصوصی و موسسات آموزشی خود، همچنین ماجرای پرداخت پاداش‌ها و حساب‌های شخصی رئیس قوه قضائیه اشاره کرد.

در این نامه‌ی احمدی‌نژاد که خطاب به رئیس و قضات شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر حمید بقایی نوشته شده، آمده است: «پرداخت پاداش از محل ردیف قانونی و خارج از شمول به اعضاء دولت توسط روسای جمهور ایران، در تمامی دولت‌های گذشته و فعلی وجود داشته و دارد و حتی در دولت فعلی این میزان رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.»

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از نامه‌ی خود به کمک‌های صدها میلیارد تومانی هاشمی رفسنجانی از محل بودجه و با تصویب دولت به دانشگاه آزاد اشاره کرده است.

 

  • استفاده حداد عادل، لاریجانی، ولایتی و مراجع تقلید از بودجه

رئیس دولت نهم و دهم در ادامه نامه‌ی خود نوشت: « آقای حداد عادل در ریاست مجلس برای نهادهای خصوصی بودجه تصویب می‌کردند و خودشان حداقل دو نهاد خصوصی را در اختیار داشتند و برای آنها بودجه تصویب، اخذ و هزینه می‌کردند.»

احمدی‌نژاد عنوان کرد که علی لاریجانی رئیس مجلس، همزمان مدیر بنیاد شهید مطهری نیز است که هر سال برای این بنیاد بودجه تصویب، اخذ و هزینه می‌کند. همچنین علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل ‌خامنه‌ای نیز هر سال برای دو موسسه خصوصی خود از بودجه هزینه می‌کند.

رئیس جمهور پیشین ایران همچنین مدعی شد که محمدتقی مصباح یزدی، ری شهری ، امامی کاشانی، شاهرودی و جوادی آملی و بسیاری از مقامات ارشد کشور نیز برای موسسات آموزش عالی و یا فرهنگی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند.

 

  • اولویت رسیدگی به ۶۳ حساب شخصی آملی لاریجانی و شرکت وابسته به ری‌شهری

احمدی‌نژاد در نامه‌ی خود ضمن قانونی دانستن اقدامات بقایی در زمان مسئولیتش در دولت‌های نهم و دهم، نوشت که اگر قرار به رسیدگی به اتهامات است، رسیدگی به ۶۳ حساب بانکی رئیس قوه قضائیه با سود دریافتی ماهیانه ده‌ها میلیارد تومان یا هزینه شدن صدها میلیارد تومان برای شرکت وابسته به محمد ری‌شهری باید از اولویت‌ها باشد.

رئیس دولت نهم و دهم همچنین خواستار رسیدگی به سرنوشت و نابودی هزاران میلیارد تومان اموال مردم در موسسه تعاون ناجا و بانک قوامین شد.

احمدی‌نژاد همچنین هرگونه ادعای دولت روحانی مبنی بر عدم اصالت و غیر واقعی بودن مصوبات دولت خود را غیرواقعی دانست.

رئیس جمهوری پیشین ایران همچنین مدعی شد طبق قانون اساسی، مرجع رسمی قانونی و و رسیدگی کننده به حساب‌ها و عملکرد مالی دستگاه‌های دولتی، دیوان محاسبات کشور است و نه دادسرا و دادگاه‌ها.

اسفندیار رحیم‌مشایی، از نزدیکان احمدی ‌نژاد، روز پنج شنبه ۲۴ اسفندماه در مقابل سفارت بریتانیا، حکم دادگاه بقایی را به آتش کشید.

احمدی‌نژاد، همچنین روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در مقابل دادگاه تجدیدنظر معاون خود، حمید بقایی، با انتقاد از عملکرد قوه‌ی قضائیه، گفت که دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند. او افزود که هیچ‌کس، حتی رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ‌گوی مسؤولیت عملکرد قوه‌ی قضائیه نیست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More