شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

المانیتور: تغییرات در رهبری سپاه نتیجه‌ی عملیات داعش در ایران است

 

وبسایت خبری- تحلیلی المانیتور(Al-Monitor)، امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه، گزارش کرده است که تغییرات اخیر در رهبری سپاه پاسداران در ایران، نتیجه‌ی حملات تروریستی ماه گذشته‌ی داعش در ساختمان مجلس و مقبره‌ی آیت‌الله خمینی است.

المانیتور می‌نویسد: «یک ماه پس از حملات تروریستی داعش در ایران، سپاه پاسداران در این کشور، برای حفظ امنیت و امور اطلاعاتی پایتخت کشور، تغییراتی را متوجه کادر رهبری خود کرده است. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، محمدرضا یزدی را به‌جای محسن کاظمینی به فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله در تهران منصوب کرد.

سپاه محمد رسول‌الله، مسؤول هماهنگی فعالیت‌های امنیتی سپاه پاسداران با بسیج در شهر تهران است».

به گزارش المانیتور، همزمان با این تغییر و تحولات در سپاه، فرماندهان آن نیز زبان به انتقاد از آن دسته سیاست‌مدارانی گشوده‌اند که از دید آنها، با سخنان و موضع‌گیری‌های سیاسی خود به تضعیف سپاه می‌پردازند.

اشاره‌ی این فرماندهان سپاه، به سخنان اخیر حسن روحانی است که بار دیگر موضوع دخالت سپاه در فعالیت‌های اقتصادی کشور را مطرح و آن را بازدارنده‌ی اجرای سیاست‌های اصلاحات اقتصادی خود معرفی می‌کند.

المانیتور می‌افزاید: «با اینکه انتقادات روحانی، چندان مستقیم سپاه را هدف قرار نمی‌دهد، اما واکنش‌های محمدعلی جعفری و حتی قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در هفته‌ی گذشته، نشان داد که آنها نسبت‌به این انتقادهای عمومی بسیار حساس‌اند.

قاسم سلیمانی حتی تا آنجا پیش رفته که گفته است به‌جای انتقاد و تخریب سپاه، او حاضر است خود را یک‌تنه در مقابل این انتقادات قرار دهد.

سلیمانی گفت: «نباید کسی سپاه را تضعیف کند و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد. سپاه را با من که عیب دارم، مقایسه نکنید. من را هدف قرار دهید؛ نه سپاه را. اگر سپاه نبود، کشور نبود و این حرف همه‌ی روزهاست».

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More