شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امام جمعه‌ی اصفهان: اجازه نمی‌دهیم رقاصه‌ها جشن پیروزی بگیرند

 

یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه‌ی موقت اصفهان و نماینده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در استان، با انتقاد از جشن‌های پیروزی حسن روحانی در انتخابات می‌گوید که اجازه نمی‌دهیم رقاصه‌ها جشن پیروزی بگیرند و اگر دولت این کار را نکند، مردم خودشان جلوی آن‌ها را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طباطبایی‌نژاد، امروز، ۵ خرداد ماه در خطبه‌های نمازجمعه‌ ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: «اگر برخی سستی‌ها، ازجمله دیر رساندن تعرفه‌ها و کمبود صندوق نبود، مردم در میزان مشارکت در انتخابات رکوردشکنی می‌کردند».

امام جمعه‌ی اصفهان با تأکید بر آرام نگه‌داشته شدن فضا ازسوی افرادی که نامزد مورد نظرشان در انتخابات رأی نیاورد و با اشاره‌ی ضمنی به جشن‌های برگزارشده ازسوی طرفداران روحانی گفت که برخی برای به‌آشوب‌کشیدن جامعه بعد از انتخابات چراغ سبز نشان دادند، «اما به حول و قوه الهی این چراغ سبزها خاموش می‌شود» و «حتی در کشورمان احتیاط کردند و به افرادی که هنجارشکنی کردند، چیزی نگفتند؛ زیرا نمی‌خواستند آشوب شود».

طباطبایی‌نژاد با انتقاد از رفتارهای برخی هواداران روحانی در جشن‌های خیابانی انتخاباتی گفت: «مردم اگر روزی ببینند رفتارهای برخی در جشن‌های انتخاباتی با پایمال کردن خون شهدا همراه است و دولت اقدامی نمی کند، خود مقابل هنجارشکنی‌ها می‌ایستند».

او با تأکید بر این مسأله که اگر همه‌ی مردم در مورد امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند، منکرات از بین می رود، این پرسش را مطرح کرد که «چرا در شهری مانند اصفهان باید شاهد کشف حجاب در جشن‌های انتخاباتی و سکوت مؤمنان باشیم؟»

روزنامه‌ی شهروند هم در حساب توئیتر خود نوشت که امام‌جمعه‌ی موقت اصفهان گفته است: «اجازه داده نمی‌شود رقاصه‌ها جشن پیروزی بگیرند و روسری بردارند؛ اگر دولت این کار را نکند، مردم خودشان جلوی آن‌ها را خواهند گرفت.»
 

 

صحبت‌های امروز طباطبایی‌نژاد در مورد نهی از منکر، یادآور صحبت‌هایی از او در سال ۱۳۹۳ است که بسیاری، آن را با اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان مرتبط می‌دانند. امام‌جمعه‌ی اصفهان، چندی پیش از وقوع اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان در مهرماه سال ۹۳، در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: «مسأله‌ی حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی، باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More