شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزش باد شدید و طوفان در هشت استان ایران؛ یک کودک هفت‌ساله جان باخت

 

همزمان با وزش باد شدید و طوفان در هشت استان ایران، سازمان هواشناسی درباره باد و بارندگی در چند نقطه کشور در روزهای جمعه و شنبه هشدار داد. 

این سازمان اعلام کرد که روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و شمال خلیج فارس مواج است. 

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، در روز جمعه وزش بادهای شدید در خراسان جنوبی باعث خواهد شد که دید در این منطقه به یک کیلومتر برسد.  

سازمان هواشناسی همچنین افزود دما بین شش تا ۱۲ درجه در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش می یابد.

این سازمان از احتمال بارش باران در لرستان، بخش‌های شمالی استان خوزستان چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه بویراحمد، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد. 

همزمان به گفته رییس هلال احمر اردکان یزد، طوفان شن در جاده عقدا به نایین باعث مسدود شدن راه و برخورد چندین خودرو شده است. 

روز پنجشنبه در نقاطی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی، خوزستان، قزوین و اردبیل وزش باد شدید و طوفان رخ داده است. 

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت که وزش باد شدید باعث سقوط هشت تابلوی تبلیغاتی و تابلوی بانک و داربست‌های شهری و ۲۲ درخت شد. 

مقامات دیگر استان‌ها نیز از سقوط تابلوهای تبلیغاتی خبر داده‌اند. 

همچنین محمد علیشاهی، مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد، نیز گفت که یک دختر هفت ساله بر اثر طوفان پنجشنبه شب جان باخت و سه کودک دیگر مجروح شدند.

  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More