شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران مجری توسعه‌طلبی‌های چین و روسیه شده است

 مجله آمریکایی کامنتری (Commentary) در سرمقاله‌ای امروز شنبه 7 مرداد ماه نوشته : رژیم ایران اکنون به مجری سیاست‌های توسعه‌طلبانه دولت چین تبدیل شده است.

در این سرمقاله آمده است: «دو سال پس از آنکه وزیر امور خارجه آمریکا جان کری (John Kerry) و همتای اروپایی او فدریکا موگرینی (Federica Mogherini) تسلیم آخرین درخواست‌های ایرانیان شدند و قرارداد هسته‌ای موسوم به برجام را امضاء کردند، این پرسش امروز مطرح است که آیا تهدیدات ایران واقعاً برطرف شده‌اند؟

برنامه موشک‌های بالستیکی ایران همچنان به پیش می‌رود و گسترش هم پیدا کرده است. روز جمعه ایران یک موشک جدید برای پرتاب ماهواره به مدار زمین هم آزمایش کرد. این تکنولوژی قادر است کلاهک هسته‌ای هم با خود حمل کند.

برای آنهایی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند طرح ایده پایان تهدیدات ایران مضحک و خنده‌دار به نظر می‌رسد. رژیم تهران کشور لبنان را از طریق دست نشاندگان خود در حزب‌الله دچار چندپارگی کرده است. بیش از 1000 ایرانی در سر پا نگاه داشتن رژیم بشاراسد کشته شده‌اند و حکومت ایران تلاش‌های خرابکارانه خود در امور داخلی یمن و بحرین را افزایش داده است.

اما به جای نشان دادن کوچکترین تلاشی برای نزدیکی با غرب، ایران در حال افزایش روابط خود با چین و روسیه برای خنثی کردن نفوذ غرب در منطقه خاورمیانه است. همین دیروز مطبوعات و رسانه‌های دولتی ایران گزارش کردند که یک واحد از کماندوهای هوانیروز کشور در حال آموزش در پادگان‌های نظامی چین توسط واحدهای ویژه این کشور هستند.

باتوجه به اینکه نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گسترش قدرت جمهوری اسلامی و تعلیم و آموزش گروه‌های تروریستی می‌باشد، چندان ناروا نخواهد بود اگر بر این عقیده باشیم که آموزش‌هایی که نیروهای سپاه در چین می‌بینند سپس به سازمان‌هایی مانند حزب‌الله و حماس و اصحاب‌الحق منتقل خواهد شد.

جان کری با کوته‌بینی خود دیپلماسی را یک سازش منطقی برای حل مناقشات تصور می‌کرد. او هیچگاه نیاموخت و نفهمید و مشاورانش هم هیچگاه به او هشدار ندادند که کشورهایی مانند ایران و چین و روسیه از دیپلماسی به شکل غیرصادقانه‌ای به عنوان یک استراتژی جانبی برای پیشبرد اهداف واقعی خود استفاده می‌کنند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More