شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بروجردی از طرح سپاه برای افزایش تمهیدات امنیتی مجلس خبرداد

 

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۱۲ تیرماه از تهیه طرح «افزایش تهمیدات امنیتی» برای این نهاد خبر داد و تصریح کرد که در این طرح «جایگاه ویژه‌ای» نیز برای تجمع مردم در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایلنا او همچنین گفت که این طرح بدنبال حملات تروریستی داعش در روز ۱۷ خردادماه به مجلس، ازسوی سپاه پاسداران به‌منظور ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان تهیه شده و افزود: «قصد داریم فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم امکان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌های مردم به نمایندگان فراهم شود و هم معضل احتمالی امنیتی به‌وجود نیاید.»
بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افزایش پوشش و تمهیدات امنیتی و حفاظتی مجلس مانع از برگزاری تجمعات قانونی مردم مقابل مجلس شده و در مسیر دسترسی مراجعه‌کنندگان به نمایندگان و خانه ملت اخلال ایجاد کند، گفت: «قطعاً برای این مساله نیز تدابیری اندیشیده خواهد شد که جایگاهی ویژه برای تجمع مقابل مجلس داشته باشیم.»

روز یکشنبه ۱۱ تیر تعدادی از سهام‌گذاران موسسه‌های مالی کاسپین و آرمان که قصد داشتند تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کنند، با ممانعت نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شدند. در هفته‌های گذشته، مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و تجمع آنان برای دریافت سپرده‌های خود به یکی از موضوعات خبری در ایران تبدیل شده است.
مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی، روز ۱۷ خرداد، هدف حملات تروریستی قرار گرفتند که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حملات بیشتری علیه ایرانیان در راه است. در این حمله ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند. به‌دنبال این حمله شماری از نمایندگان از عملکرد ضعیف تیم حفاظتی مجلس انتقاد کرده و خواستار اندیشیده شدن تدابیری در این زمینه شدند. از جمله مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس، از «کوتاهی» حفاظت مجلس انتقاده کرده و گفته بود: «قابل قبول نیست که سه نفر و حتی ۳۰ نفر بتوانند به راحتی وارد این سیستم شوند، حتی نباید به راحتی با خود اسلحه وارد پارلمان می‌کردند و انتظار داشتیم سیستم مقابل آنها بایستد».

بدنبال این حوادث، علیرضا رحیمی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۳۰ خرداد اعلام کرد که فرمانده حفاظت مجلس به منظور ارتقای سطح امنیت پارلمان تغییر کرده است.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، نیز ۲۳ خرداد از تشکیل کمیته‌ای امنیتی برای تقویت سیستم امنیتی متشکل از دو نفر اعضای هیأت رئیسه، سپاه حفاظت، حراست مجلس و نیروی انتظامی خبر داد و گفت مقرر شده که طرح تقویت امنیتی مجلس ارائه شود.

ولی‌الله نانواکناری، دیگرعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفته است: این کمیسیون در جلساتی با حضور مسئولان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، جمع بندی نظرات آنها در این‌باره را به علی لاریجانی، رئیس مجلس، ارائه داده است و رئیس مجلس نیز این گزارش را «به مسئولان در رده های مختلف» ابلاغ کرده  و قرار است براساس این گزارش مسئولان امنیتی طرح‌های خود را برای ارتقای امنیت مجلس ارائه دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More