شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تذکر کواکبیان در مورد وضعیت کروبی در پایان دومین جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا

 

عصر روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، مجلس شورای اسلامی دومین روز جلسه علنی خود را برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به پایان رساند و ادامه بررسی صلاحیت‌ها را به جلسه صبح فردا موکول کرد.

در دو جلسه صبح و عصر امروز مجلس، صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نیمه تمام ماند و ادامه آن به فردا موکول شد.
 

  • امروز موضوع اصلی، اقتصاد مقاومتی است

فریدون احمدی، نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با محمود حجتی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: «امروز موضوع اصلی، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد چالش اصلی است؛ اشتغال و سرمایه گذاری در چارچوب آن تعریف می‌شود. یکی از نقاط قوت دور جدید وزیر این است که وزارت جهاد برنامه محور است؛ هم برای وزارت جهاد هم کل مجموعه  برنامه دارد. چهل و دو پروژه برای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است. این یک نقطه قوت است.»

این نماینده مجلس درادامه به بحران آب اشاره کرد و خطاب به محمود حجتی گفت: «ما از ایشان می‌خواهیم برای آب فکری کنند؛ امروز سوء مدیریت در مورد آب، سوژه کشورهای خارجی شده است. می‌گویند در هلند وقتی می‌خواهند سو مدیریت در حوزه آبخیزداری را مثال بزنند، دریاچه ارومیه را در کتاب‌هایی درسی مثال می‌زنند.»
 

  • مصرف کود و سموم شیمیایی سلامت مردم را به‌خطر انداخته

صدیف بدری، نماینده اردبیل، از جمله نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود که در نطقی از آشفتگی حاکم بر بازار محصولات کشاورزی گفت و خاطر نشان کرد: «وزارت جهاد کشاورزی جز برای خرید تضمینی گندم برای دیگر محصولات کشاورزی هیچ اقدامی نداشته است به طوری که برای خرید تضمینی  ۵/۲ میلیون تن سیب زمینی هیچ برنامه‌ای ندارد.»
بدری افزود: «مصرف کود و سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم شده است به طوری که استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که بیشترین ابتلا به سرطان روده و معده را داد و این به دلیل مواد غذایی است که اقدامی برای مدیریت مصرف کود و سموم شیمیایی صورت نگرفته است.»

 


 

  • رئیس‌جمهور موضوع اعتصاب غذای کروبی را پیگیری کند

مصطفی کواکبیان در دقایق پایانی نشست علنی امروز مجلس و پس از انتشار خبر اعتصاب غذای کروبی، در تذکری با اشاره به این‌که می‌خواسته درباره پاره‌ای از مسائل پایتخت صحبت کند اما انتشار خبری نگران کننده موجب تغییر موضوع تذکرش شده، اعلام کرد: «قصد داشتم دو دقیقه زمان خود را درباره حوزه انتخابیه تهران صحبت کرده و ضمن تشکر از تغییر نام بخشی از اتوبان نیایش به نام آیت الله هاشمی‌رفسنجانی مسایلی در خصوص برج غول آسایی که درست شده صحبت کنم . با این حال خبری شنیدم و قصد دارم از آقای روحانی، رییس جمهور بخواهم که اگر پخش خبر اعتصاب غذای آقای کروبی جدی است، موضوع را پیگیری کند.»
او خواست تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری‌، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، را برای پیگیری موضوع بفرستند و وزیر اطلاعات را برای چگونگی استقرار نیروهای اطلاعاتی را برای محصوران بررسی کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More