شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جعفری دولت‌آبادی: توهین‌ به قوه قضاییه ناشی از برخورد با جریان انحرافی است

 

عباس جعفری دولت‌آبادی،  دادستان تهران، به انتقادهای اخیرمحمود احمدی‌نژاد به قوه قضاییه پاسخ داده و گفته است: «توهین و هتاکی‌ به قوه قضاییه ناشی از ناکام ماندن آنان در اجرای مقاصدشان است.»
دادستان تهران روز شنبه ۱۱‌آذر، در همایش تخصصی دادسراهای استان تهران افزود: «این توهین‌ها ناشی از واهمه‌ی آن‌ها از برخوردهای قضایی با عوامل این جریان است؛ چرا که تحلیل آن‌ها بر این است که دستگاه قضایی با محاکمه برخی متهمان اقداماتی را آغاز کرده و با تعقیب افراد دیگری از این جریان اقدامات قضایی را ادامه داده و سرانجام به افراد اصلی خواهد رسید. آن‌ها به لحاظ فقدان پایگاه اجتماعی تلاش می‌کنند با سیاسی جلوه ‌دادن اقدامات قضایی و با توسل به جنجال و هیاهو و اقداماتی سخیف، مانع از رسیدگی به اتهامات عوامل این جریان شوند.»
دادستان تهران با انتقاد از کسانی که از این قوه انتقاد می‌کنند، افزود: «در حال حاضر که قوه قضاییه از استقلال نسبی برخوردار است، این‌گونه در امور قضایی ادعای دخالت می‌شود و به رکن قضا توهین‌ صورت می‌گیرد؛ چه برسد به زمانی که برخی نهادهای قوه قضاییه زیر نظر و مدیریت امثال عوامل جریان انحرافی اداره گردد.»
جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اصل ۲۰ قانون اساسی مبنی بر برابری همه افراد در مقابل قانون، همچنین گفت: «این اصل برای معاون رییس جمهور یا هر شخص دیگری مصونیت قائل نشده است؛ لذا دادستانی تهران در رسیدگی به پرونده‌ها و اتهامات انتسابی افراد در هر درجه و مقامی که باشند، هیچ‌گونه اعمال نفوذی را نمی‌پذیرید.»

ساعاتی پس از این اظهارت دادستان تهران، حمید بقایی، صادق لاریجانی را به «دینامیت» گذاشتن «زیر نظام» متهم کرد و گفت: «شکایت از رئیس قوه قضائیه راه به جایی نمی‌برد، چون شکایت هم بکنی باید به خودش شکایت کنی.»

در ویدیویی  که از حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌های محمود احمدی‌نژاد، با انتقاد از متهم کردن او و بقایی از سوی قوه قضائیه، اظهارات صادق لاریجانی درباره احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه وی «از پشت به نظام خنجر می‌زند» را غیرقابل پذیرش و «اشتباه» خواند.

 

 

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران، در یک مصاحبه‌ ویدئویی که پنج‌شنبه ۲آذر در وبسایت «دولت بهار» منتشر شد، ضمن انتقاد شدید از قوه قضاییه، عملکرد این قوه را « اقدام علیه قانون اساسی» دانست. احمدی‌نژاد همچنین روز سه‌شنبه ۷آذرماه، در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از عملکرد قوای سه گانه و به‌خصوص قوه قضاییه، به شدت انتقاد کرد و نوشت: «نارضایتی عمومی از وضع کشور و دستگاه قضایی بی‌سابقه و فریاد قاطبه مردم از بی‌عدالتی و روابط نادرست به آسمان است.»

دور تازه‌ی انتقاد احمدی‌نژاد از قوه قضاییه پس از آن صورت گرفت که خبر بست‌نشینی بحث‌برانگیز حمید بقایی و چند نفر از نزدیکان وی منتشر شد. بقایی ۲۴آبان سال‌جاری، در پی امتناع از حضور در جلسه سوم دادگاهش «در اعتراض به آنچه رفتار دستگاه قضایی» خوانده بود در آرامگاه «شاه عبدالعظیم» بست نشست.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More