شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل: خودکشی در زندان درهمه جای دنیا اتفاق می‌افتد

 

دادستان کشور گفته که کاووس سید امامی با استفاده از «غفلت مراقب» در عرض ۱۵ دقیقه خودکشی کرده است.  

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی، در مورد موضوعات قضایی اخیر کشور اظهارنظر کرده و گفته است که «در مورد خودکشی در زندان‌های ایران مانور داده می‌شود».

او با ذکر آمار خودکشی زندانیان در کشورهایی همچون آمریکا و بریتانیا، گفت: خودکشی درزندان درهمه جای دنیا اتفاق می‌افتد. او انعکاس رسانه‌ای خودکشی‌های اخیر در زندان‌های ایران را «موج‌سواری» خوانده و گفت که «این امر در دیگر کشورها اتفاق نمی‌افتد»؟

منتظری با اشاره به خودکشی کاووس سید امامی، فعال محیط زیست در زندان گفت که« وی در یک محل مناسب نگهداری می‌شده و تحت مراقبت‌های لازم هم بوده است، اما از فرصت استفاده کرده و ظرف ۱۵ دقیقه خودکشی کرده است».

دادستان کل ایران همچنین مرگ اخیر محمد راجی، از دراویش گنابادی، در زندان را نیز تکذیب کرده و گفته که او در درگیری در خیابان کشته شده است.

این در حالی است که منابع نزدیک به دراویش، مرگ راجی را حین بازجویی اعلام کرده‌اند.

دادستان کل همچنین با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن، ضمن «وابسته» خواندن «جریان شیرازی»، و طرفداران آیت‌الله صادق شیرازی به انگلستان، از معترضان به دستگیری حسین شیرازی، مدرس فقه شیعی در قم انتقاد کرد.

حسین شیرازی که از منتقدان حکومت مذهبی ایران است، اخیرا طی یک سخنرانی ولی فقیه را به «فراعنه مصر» تشبیه کرده بود.او گفته بود که «جایگاه ولایت فقیه با جایگاه فراعنه قدیم مصر به دلیل این‌که آنان خود را از هر گونه انتقاد و پاسخگویی فارغ می‌دانستند، یکی است».

پس از انتشار خبر دستگیری حسین شیرازی در روز ۱۶ اسفند توسط حکومت ایران، مقلدان او در مقابل کنسولگری ایران در کربلا و نیز جلوی سفارت ایران در لندن تجمع کردند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More