شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل کشور احمدی نژاد را به «کلکسیونی از تخلفات» متهم کرد

 

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور ضمن اینکه محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیشین ایران را متهم به «کلکسیونی از تخلفات »کرده است به وی هشدار داده که «قوه قضاییه ممکن است در آینده این حرف‌هایی که زده می‌شود و این دروغ‌هایی که گفته می‌شود و این نسبت‌هایی که داده می شود را مستدل و حقوقی جواب دهد.»

وی گفته است:« سکوت قوه قضائیه به معنای این نیست که از برخورد کردن عاجز است.»

دادستان کل ایران، روز یکشنبه، ۵ آذر «در مراسم بزرگداشت هفته بسیج» در ادامه تاکید کرد:« که اگر وی انتقاد درست یا راه اصلاحی دارد، اعلام کند.»

منتظری با اشاره تلویحی به احمدی‌نژاد تصریح کرده است: « آقای محترمی که هشت سال مدیریت کشور را عهده‌دار بودید و امروز به عنوان اپوزیسیون قوه قضائیه درآمده‌اید اگر انتقاد درستی دارید خب بفرمایید، این حرکات را چرا انجام می‌دهید، اگر راه اصلاحی دارید بفرمایید، اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و به قوه قضائیه بد و بیراه بگویید، از رییس قوه قضاییه گرفته تا پایین، انواع اهانت‌ها و تهمت‌ها و جسارت‌ها را می گویید آیا با این کارها درست می‌شود؟»

منتظری ضمن اشاره به اینکه احمدی‌نژاد دو دوره ۴ ساله « مدیریت عالی کشور» را عهده‌دار بوده است، وی را متهم به «کلکسیونی از تخلفات» مانند« نقض قوانین، قانون گریزی، خلاف قوانین عمل کردن،  بوسه بر تابوت یک کافر زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ گفتن، جا به جایی اعتبارات و بودجه‌ها » کرده است.

دادستان کل ایران، در ادامه تصریح کرده است: «آن وقت فردی با شناسنامه‌ای این چنینی امروز این گونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت‌ها و توهین‌ها را بیان می‌کند.»

دادستان کل کشور همچنین احمدی‌نژاد را تهدید کرده که «قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود و اگر موقعیت اقتضا پیدا کند، ساکت نخواهد نشست و باید با تدبیر حل شود.»

دادستان کل در حالی به احمدی‌نژاد انتقاد شدید کرده که وی اخیرا ضمن انتقاد شدید از قوه قضاییه، عملکرد این قوه را « اقدام علیه قانون اساسی» دانسته و  دستگاه قضا را دیکتاتور خوانده است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More