شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درگیری مسلحانه در مرز میرجاوه ۷ کشته برجای گذاشت

 

واحد مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، از درگیری «نیروهای مرزبانی ناجا با افراد مسلح» در منطقه مرزی میرجاوه خبر داد.

برخی از رسانه‌های داخلی ایران نیز گزارش دادند که در جریان این درگیری که بامداد روز سه‌شنبه  ۲۸ فروردین‌ماه روی داده است، دو مرزبان و دو نفر از نیروهای بسیجی بومی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «استواردوم وحید حسین‌زاده و سرباز وظیفه، ابوالفضل غلام‌‌پور، دو نفر از نیروهایی هستند که درگیری امروز در میرجاوه کشته شدند. همچنین برابر اعلام منابع محلی، در این درگیری دو نفر از بسیجیان بومی منطقه نیز جان خود را از دست دادند».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، یعنی قرارگاه‌ عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرقی ایران که یگان‌های نیروی زمینی سپاه در دو سپاه استانی سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان را زیر نظر دارد، در اطلاعیه‌ای خبر داده که افراد مسلح  که آن‌ها را «یک تیم تروریستی» خوانده است، با حمله به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی ۸۹»، قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت شدید نیروهای مرزبانی مستقر در برجک مواجه شدند.

در اطلاعیه سپاه  آمده است که «در این درگیری سه نفر از نیروهای مهاجم کشته شدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شده‌اند».

از سوی دیگر، در ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه نیز وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از «کشف محموله کلان مواد منفجره که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به ایران وارد شود»، خبر داده بود.

میرجاوه در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

از سوی دیگر، روز جمعه گذشته نیز تیراندازی مرزبانان ایرانی به سوی یک گروه از پاکستانی‌ها که قصد ورود غیرقانونی به خاک ایران را داشتند دو کشته برجای گذاشت.

به گزارش روزنامه تریبون چاپ پاکستان، طی این درگیری که در مرز ایران با پاکستان اتفاق افتاد، ۵ پاکستانی نیز توسط نیروهای انتظامی ایران در محل دستگیر شدند.

به گفته تریبون، مقامات ایرانی اجساد کشته‌شدگان، «شاهزب خان ولی»، و «عمر صدیق»، که هر دو ۲۷ ساله بودند را به مسئولان مرزی پاکستان تحویل داده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More