شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روند صعودی کرونا در ۲۵ استان ایران؛ ممنوعیت‌ها در سیستان و بلوچستان افزایش یافت

با وجود وعده‌های مقام‌های وزارت بهداشت، مقام‌های محلی در سیستان و بلوچستان از تداوم وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان خبر داده‌اند. هم‌زمان گزارش‌ها حاکی از روند صعودی شیوع کرونا در ۲۵ استان است و در تهران نیز آمار روزانه قربانیان کرونا به مرز ۱۰۰ نفر نزدیک شده است.

عباسعلی ارجمندی، فرماندار ویژه زابل روز یکشنبه ۲۰  تیر با تاکید بر «شرایط ویژه و بحرانی» این منطقه اعلام کرد مراسم عزا به شکل محدود و فقط با حضور اعضای درجه یک فرد متوفی برگزار می‌شود و همه تالارهای پذیرایی تعطیل و همچنین برگزاری مراسم‌ عروسی ممنوع است.

او در گفت‌وگو با ایسنا هشدار داد «با کسانی ‌که در منازل‌شان مراسمی برگزار کنند برخورد قانونی و قضایی می‌شود.»

 

اعتراف نماینده وزیر بهداشت به کمبودها در سیستان و بلوچستان

در حالی که در روزهای اخیر انتقادها از کمبود امکانات درمانی و بهداشتی در سیستان و بلوچستان افزایش یافته، حمید سوری نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان، گفت: «کمبود ماسک در این منطقه مشهود است.»

همچنین پایگاه دیده‌بان ایران به نقل از فعالان اجتماعی و ساکنان منطقه، اظهارات مقام‌های وزارت بهداشت درباره وجود تخت‌های خالی بیمارستانی در سیستان و بلوچستان را رد کرده است.

یک فعال اجتماعی درباره سفر کیانوش جهانپور به سیستان و بلوچستان و بازدید از یک بیمارستان ایرانشهر به ‌دیده‌بان ایران گفت کل بیمارستان را به مبتلایان کرونا اختصاص داده‌اند تا بگویند «تخت خالی داریم». 

پیشتر جهانپور در حساب توییتر خود ویدیویی را منتشر کرده بود که تخت‌هایی خالی در این بیمارستان را نشان می‌داد.

در زمینه آمارهای شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان نیز محمد هاشمی‌شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت طی شبانه‌روز گذشته ۱۴۲۴ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد و ۲۸ مبتلای دیگر نیز در این استان جان باختند.

به گفته او، اکنون «۷۶۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۴ مبتلا به کرونا» در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

 

افزایش آمار روزانه کرونا قربانیان کرونا در تهران

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران روز یکشنبه گفت: «به پیک پنجم کرونا رسیدیم که در حال رشد در تهران است و آمار قربانیان در تهران کم کم به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می‌شود.»

او همچنین از عدم تحقق وعده مسئولان وزارت بهداشت برای واکسیناسیون کرونا انتقاد کرد و گفت سفر ایرانیان به کشورهای همسایه برای واکسینه شدن در برابر کرونا «در شان جمهوری اسلامی ایران نیست».

هاشمی اضافه کرد واکسیناسیون کرونا در برخی کشورهای همسایه ایران به مرز ۵۰ درصد رسیده، اما در ایران هنوز کمتر از ۵ درصد جمعیت واکسینه شده‌اند.

علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز گفت: «ما دیروز از مرز ۶۰۰۰ بیمار بستری گذشتیم و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تهران ۶۲۴۶ بیمار است که قریب به ۲۱۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

او تعداد مبتلایانی را که طی شبانه‌روز گذشته در تهران بستری شدند حدود ۱۱۰۰ بیمار  اعلام کرد.

روند صعودی در ۲۵ استان ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، اکنون در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. همچنین خبرگزاری ایسنا نوشت که روند شیوع کرونا در ۲۵ استان صعودی است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته است سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ۲۴ درصد موارد بستری بیماران کرونا در کل کشور دارند.

به گفته او، هرمزگان دو درصد جمعیت را کشور دارد ولی حدود ۱۱ درصد موارد بستری کرونا در این استان گزارش شده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران که در روز یکشنبه منتشر شد، در شبانه روز گذشته ۱۷هزار و ۶۶۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در همین مدت، ۱۶۵ مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست دادند. 

حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشبه از «اوج پیک فعلی در روستاهای هرمزگان» خبر داد و  گفت شیوع کرونا در بندرلنگه به عنوان قطب غرب استان، به حدی است که اورژانس بیمارستان این شهر نیز به مبتلایان کرونا اختصاص داده شده است.

امرالله مردانی، رییس شورای سلامت شهر اهواز نیز گفت: «هر آن ممکن است وارد وضعیت قرمز شویم.»

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More