شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی در اردبیل: روز جمعه پای صندوق بیایید و رسانه‌ی ملی را آزاد کنید

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و نامزد دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به پایان انتخابات در روز جمعه، خطاب به برخی از رقبای خود گفت: «روز شنبه چطور آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید؟»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روحانی صبح امروز، چهارشنبه، ۲۷ اردی‌بهشت ماه در جمع هواداران اردبیلی خود، امروز را روز تصمیم ملت ایران در برابر کسانی دانست که می‌خواستند ایران را به حصر و تحریم بازگردانند و گفت: «امروز روز تصمیم ملتی است در برابر آنهایی که می‌خواهند ما را به سال ۹۱ بازگردانند. این در حالی است که ملت ایران به عقب بازنمی‌گردند و تسلیم شعارهای فریبکارانه‌ی عده‌ای نمی‌شود.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سخنانش، خطاب به برخی رقبای انتخاباتی خود گفت: «آیا شما فکر کرده‌اید که با تبلیغات دروغین در اطراف شهرها و روستا موفق می‌شوید؟ چه زمانی بوده که ملت ایران با آرد و نبات تسلیم شده است؟»

روحانی با اشاره به فعالیت تعدادی از اعضای دولت نهم و دهم در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی گفت: «نخواهیم گذاشت آنهایی که ۸ میلیارد دلار پول مردم ایران را خوردند،‌ بر مردم مسلط شوند. امروز آنهایی که به آن فرد زندانی پول دادند و نامه‌ی او را امضا کردند، در حال فعالیت در یک ستاد انتخاباتی هستند. این افراد باید جواب ملت ایران را بدهند که چرا اموال ایران را تاراج کرده‌اند.»

رئیس‌جمهوری با انتقاد از برخی سیاست‌ها در صدا و سیما  گفت: «روز جمعه همه‌ی مردم باید پای صندوق‌های رأی بیایند تا صداوسیما اصلاح شود. مردم باید به‌خاطر کانال‌های مظلوم این رسانه و همچنین خبرنگاران و کارکنان فنی مظلوم و محروم آن، پای صندوق‌های رأی بیایند و رسانه‌ی ملی را از دست این باند آزاد کنند. روز جمعه مردم قدرت خود را در برابر انحصارگران نشان خواهند داد.»

روحانی همچنین با اشاره به بعضی دروغ‌های رقبای انتخاباتی، از مردم خواست که با استفاده از موبایل‌های خود به دیگران اعلام کنند که آن‌چه در اخبار راجع به مدارس کشور می‌گویند، دروغ است. او خطاب به رقبای خود گفت: «چرا آن بنده خدا و طلبه را می‌فرستید که واقعیات را به مردم نگوید و خلاف بگوید ... روز جمعه تمام می‌شود و شنبه نیز می آید؛ در آن روز، چطور آب و صابون بیاوریم تا شما رویتان را بشویید؟»

در ادامه‌ی مراسم عده‌ای (۱۰ تا ۱۵ نفر) با در دست داشتن پلاکاردی با نوشته‌ی «دروغگو، راه‌آهنت کو»، با به صدا در آوردن سوت‌هایی که در دست داشتند و سردادن شعارهایی، به مخالفت با حسن روحانی پرداختند. او در واکنش به این شعارها خطاب به این عده گفت: «اگر روحانی کاری نکرده است، آن‌قدر به شما آزادی داده است که شما ۱۲ نفر به اینجا بیایید؛ این آزادی را از روحانی دارید.»

البته در رابطه با موضوع راه‌آهن، به‌جز این، در ابتدای برنامه نیز گروهی از منتقدان مقواهایی به دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود: «سال ۹۱ راه آهن نداریم، سال ۹۶ همچنان راه آهن نداریم»

روحانی پس از تصدی ریاست‌جمهوری تنها یک بار در سال ۱۳۹۳ به اردبیل سفر کرده بود  که در آن سفر موضوع راه‌آهن اردبیل را مطرح کرده و راه‌اندازی آن را تا پایان دولت یازدهم وعده داده بود. او در سخنان امروز خود بار دیگر وعده‌‌ای مبنی‌بر تکمیل و راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم  داد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه‌ی سخنانش به حامیان خود گفت: «من به‌عنوان کاندیدای انتخابات و رئیس‌جمهوری ایران و همچنین رئیس شورای عالی دفاعی کشور از مردم می‌خواهم که چنان‌چه عکس روحانی را پاره کردند، هیچ عکس‌العملی نشان ندهند. من می‌دانم که برای شما طرفدارانم سخت است،‌ اما اگر جلوی ستاد روحانی به روحانی فحش دادند، جواب ندهید چرا که اینها هدف دیگری دارند؛ این‌ها باخته‌اند».

روحانی رقبای خود را در اخلاق،‌ سیاست و صداقت شکست‌خورده دانست و گفت: «این‌ها فقط بلدند اتوبوس کرایه کنند؛ اما باید بدانند که دولت دوازدهم پای میز حساب خواهد آورد.»

رئیس دولت یازدهم در ضمن گفت: «نمی‌دانم چرا بقیه‌ی کاندیداها درباره‌ی پول دادن به مردم حرف می‌زنند و راجع‌به آزادی و محیط‌های دانشگاهی صحبتی نمی‌کنند؟» او در ادامه گفت: «آیا می‌خواهید فضای امنیتی را به دانشگاه‌ها بازگردانید؟ دیگر نمی شود برادر؛ آن دوران تمام شد و گذشت.»

روحانی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها برداشته شده و دیگر بازنمی‌گردد،‌ خطاب به برخی رقبای انتخاباتی خود گفت: «شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می‌دانید؟ درحالی‌که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»

روحانی همچنین با تأکید بر جلوگیری از بازگشت تبعیض به کشور، گفت: «ما رشته‌های زبان آذری را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم و در دولت دوازدهم به مخالفان خود آزادی کامل می‌دهیم. این مخالفان چهار تا دولت را تخریب کردند، اما امروز از آنها خواهش می‌کنیم که لطفاً بعد از این به‌جای تخریب، از دولت انتقاد کنند».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More