شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روزنامه کویتی: اوباما طرح ترور قاسم سلیمانی را به ایران خبر داد

 

روزنامه کویتی الجریده می‌گوید باراک اوباما نقشه ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به‌دست مأموران اسرائیلی را در اختیار ایران گذاشته بوده است.

مجله آمریکایی فرانت پیج در شماره روز یکشنبه 24 دی ماه خود می‌نویسد: «ما فکر می‌کردیم دولت اوباما بیشتر از این نمی‌توانسته است با امنیت مردم آمریکا بازی کند وقتی که 1/7 میلیارد دلار پول نقد غیرقابل ردیابی را به‌عنوان باج برای آزادی گروگان‌های آمریکایی به جمهوری اسلامی داد. البته ما در این مورد اشتباه می‌کرده‌ایم. دولت او موافقت کرده بود که 116 تُن اورانیوم خالص هم از روسیه به ایران حمل شود. به گفته کارشناسان این اورانیوم می‌تواند به درجه غلظت مورد استفاده در ساختن بمب اتمی تبدیل شود.

اگر شما فکر می‌کنید که غفلت از امنیت آمریکا بیش از این نبوده است، اشتباه می‌کنید. ماه گذشته وبسایت خبری پولیتیکو که شهرت چندانی در دفاع از مواضع مخالفان دوران اوباما ندارد فاش ساخت که دولت اوباما تلاش و عملیات آژانس مبارزه با مواد مخدر در آمریکا در پروژه معروف به Cassandra را که قصد جلوگیری از فعالیت‌های قاچاق موادمخدر حزب‌الله به داخل خاک آمریکا داشته است را بی‌اثر کرده و جلوی آن را گرفته است.

باز هم اگر شما فکر می‌کنید این آخرین داستان از ضربات دولت اوباما به امنیت ملی آمریکا بوده است اشتباه می‌کنید. اکنون روزنامه کویتی الجریده می‌گوید دولت اوباما طرح ترور قاسم سلیمانی بزرگترین تروریست جهان را به جمهوری اسلامی خبر داده است.

البته این موضوع هنوز در حد یک اتهام است و ثابت نشده است، اما این اولین باری نخواهد بود که دولت اوباما اطلاعات محرمانه مربوط به اسرائیل را فاش کرده است.

دولت اوباما در سال 2012 روابط محرمانه نظامی اسرائیل با جمهوری آذربایجان را افشاء کرده بود. در سال 2014 حمله جنگنده‌های هوایی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در سوریه را برملاء کرده بود.

تامی ویتور سخنگوی سابق اوباما در امور امنیت ملی در توئیتی به برت استیونز از روزنامه نیویورک تایمز که از او در مورد طرح اسرائیل برای ترور قاسم سلیمانی پرسیده است جواب داده است: پرزیدنت اوباما با انجام این کار مخالف بوده زیرا قاسم سلیمانی یک رهبر سیاسی ایرانی است و کشته شدن او عواقب بدی برای منطقه به وجود می‌آورد.»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More