شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رویترز: اسرائیل از آمریکا خواسته است نیروهای ایران را از سوریه بیرون کند

 

 

یزرائیل کاتز وزیر اطلاعات اسرائیل در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفته است دولت نتانیاهو از دولت دونالد ترامپ خواسته است تا اجازه ندهد ایران در خاک سوریه حضور نظامی دائمی داشته باشد.

یزرائیل کاتز که از واشنگتن دیدار می کند به رویترز گفته است: «او از مقامات کاخ سفید و قانون گذاران و سیاستمداران کلیدی آمریکا درخواست کرده است تا بر علیه ایران و حزب الله لبنان تحریم‌های جدیدتر و بیشتری را اعمال کنند.»

کاتز گفته: «من می خواهم بین ما (اسرائیل) و آمریکا یک توافق و درک مشترک بوجود بیاید که ما اجازه نخواهیم داد ایران در خاک سوریه از راه های زمینی، هوا یا دریا، حضور نظامی دائم داشته باشد. این تضمین می بایستی بخشی از هر طرح و معامله صلح برای پایان دادن به جنگ داخلی 6 ساله سوریه باشد.»

کاتز که در دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو از حزب لیکود است اضافه کرد که اسرائیل از آمریکا نخواسته است تا در سوریه حضور نظامی داشته باشد و برای رسیدن به هدف مجبور ساختن ایران به خروج نیروهایش از سوریه «مجموعه ای از گفتگوها با روس ها و تهدید ایران از طریق تحریم های جدید و موارد دیگر باید مورد استفاده قرار بگیرد.»

در خبری دیگر در همین رابطه خبرگزاری رویترز امروز پنچشنبه 7 اردیبهشت خبر داد که هواپیماهای جنگنده‌ی اسرائیل صبح امروز یک انبار تسلیحاتی متعلق به حزب الله لبنان را که در آن اسلحه و مهمات ارسالی از سوی ایران نگهداری می شده را بمباران کرده است.

رویترز می گوید: «هواپیماهای جنگنده اسرائیلی امروز انبار اسلحه ای را در نزدیکی فرودگاه دمشق که محل نگهداری تسلیحات ارسالی از سوی ایران برای حزب الله بوده را بمباران کردند. گفته می شود این تسلیحات توسط هواپیماهای مسافربری و حمل و نقل نظامی ایران به سوریه ارسال شده بود.

منبع خبری رویترز که نخواست نام او فاش شود می گوید در این انبار مقدار بسیار زیادی تسلیحات نظامی متعلق به ایران بوده که به عنوان حامی اصلی رژیم بشاراسد در منطقه عمل می کند.

حزب الله لبنان نیز از این انبار تغذیه نظامی می‌شده است. حزب الله لبنان درگیر شدیدترین مناقشات نظامی بر علیه مخالفان رژیم بشاراسد است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More