شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده سپاه: هویت حزب‌الله به سلاحش است

 

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به درخواست خلع سلاح حزب‌الله ازسوی وزیر امور خارجه‌ی عربستان، هویت حزب‌الله را به سلاحش دانست و اعلام کرد که این موضوع، غیرقابل مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری صبح پنج‌شنبه دوم آذرماه، در یک نشست خبری، ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر در برابر گروه تروریستی داعش، گفت: «این پیروزی، نابودی کامل و صددرصدی داعش نیست؛ بلکه نابودی حاکمیت داعش است و‌ این دو با هم تفاوت دارد». او با اشاره به این‌که حاکمیت داعش تمام شده و دیگر سرزمین و شهر و روستایی در دستش نیست، افزود: «ولی داعش از بین نرفته و این حضور پراکنده‌ی تفکر داعشی، در منطقه گسترش پیدا می‌کند و به‌صورت گروه‌های پراکنده به کشورهای مختلف با حمایت امریکا و اسرائیل و سردمدارانشان می‌روند. لذا در کشورهای مختلف باید آمادگی جهت مقابله با ناامنی ها و عملیات‌های چریکی و انتحاری باشد».

فرمانده‌کل سپاه تأکید کرد که ممکن است داعشی‌ها دوباره خودشان را در جایی سازمان بدهند و بخواهند شهری را پس بگیرند، که البته به‌گفته‌ی او، «این یک تلاش مذبوحانه است».

در روزهای گذشته، پس از آزادسازی کامل دو شهر القائم و البوکمال، به‌عنوان آخرین پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی، سیطره‌ی خود را بر سرزمین‌هایی که در این دو کشور تحت کنترل گرفته بود، از دست داد. درپی آن، حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان، در یک سخنرانی، «ریشه‌کن شدن بنیان داعش» را اعلام کرد و «پایان داعش» را تبریک گفت. قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران نیز که از فرماندهان جنگ با داعش در عراق و سوریه بود، همان روز، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران، «پایان داعش در عراق و سوریه» را اعلام کرد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران در ادامه‌ی سخنان خود، نابود و «خفه‌شدن داعش را در نطفه» و پیش‌از قدرت گرفتنش، «غیرعملی» خواند و درمورد آینده‌ی این گروه تروریستی، گفت: «داعش به‌صورت گروه‌های چریکی و زیرزمینی در کشورهای مختلف، ازجمله افغانستان حضور دارد و تهدید علیه اسلام است؛ لذا مقابله با توطئه‌های آن‌ها را در دستور کار داریم».

سرلشکر جعفری تأکید کرد که ازبین‌رفتن داعش، به‌معنای ازبین‌رفتن تهدید در جبهه‌ی مقاومت نیست و مقابله با دست‌نشانده‌های استکبار هنوز ادامه دارد. او عربستان سعودی را «از دست‌نشانده‌های استکبار دانست که همکاری اطلاعاتی و امنیتی‌اش با اسرائیل بارها اثبات شده است» و در این راستا، درباره‌ی دلیل خویشتن‌داری دربرابر عربستان سعودی، گفت که جمهوری اسلامی ایران، «نه با دست‌نشانده‌های استکبار، بلکه با خود شیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل» کار دارد و نمی‌خواهد وارد مقابله‌ی مستقیم با عربستان سعودی بشود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران رویکرد جدید بسیج را در آینده، «حل مشکلات اجتماعی کشور» و همچنین،  «حضور گسترده در بحران‌هایی مانند زلزله» دانست و همچنین به اجرای طرح «گشت امنیت محلات» و طرح‌های مختلف «اشتغال‌زایی» در حال حاضر، ازسوی بسیج اشاره کرد.

سرلشکر جعفری،با اشاره به این‌که کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به «ملت‌های اسلامی تحت ظلم» به درخواست حاکمیت آن‌هاست، درمورد کشور یمن، افزود: «در آنجا حکومت در دست انصارالله است و کمک‌های ما نیز در حد کمک‌های مسشتاری و عمدتاً معنوی است».

فرمانده سپاه روز چهارشنبه یکم آذرماه، در دیدار بسیجیان با رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفته بود: «هر جنگ جدید، به محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای عالم منجر خواهد شد». او در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به این سخن خود، آن را یک ادعای ثابت‌شده دانست و در این رابطه، گفت: «آن‌ها بخشی از توان جبهه‌ی مقاومت را در جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه دیده‌اند و امروز که جبهه‌ی عظیم مقاومت شکل گرفته، این حرف اثبات شده است». او افزود: «سرنوشت جبهه‌ی مقاومت به هم گره خورده و همه با هم اتحاد دارند و اگر اسرائیل به گوشه‌ای از آن حمله کند، باقی جبهه به کمک خواهند رفت».

جعفری همچنین درخواست مذاکره درباره‌ی توان موشکی ایران را ازسوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور جدید فرانسه، از جوانی و ناپختگی او دانست و گفت: « او زود به این نتیجه می‌رسد که این تلاش، بی‌ثمر است».

فرمانده‌کل سپاه پاسداران، همچنین هویت حزب‌الله را به «سلاحش» دانست و گفت: «ماهیت حزب‌الله این است که در برابر دشمن قسم‌خورده‌ی ملت لبنان، یعنی اسرائیل، مسلح و مجهز باشد؛ چراکه اولین هدف اسرائیلی‌ها، کشور لبنان است».

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه‌ی عربستان سعودی، روز جمعه ۲۶ آبان‌، در نشستی خبری، خواستار خلع سلاح حزب‌الله لبنان و تبدیل آن به یک حزب سیاسی شده بود.

جعفری ضمن طبیعی دانستن تجهیز حزب‌الله باید به بهترین سلاح برای امنیت، این موضوع را غیرقابل مذاکره دانست و افزود: «ملت لبنان و چند گروه کوچک دست‌نشانده هم از سلاح حزب‌الله حمایت می‌کنند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More