شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی: اگر سید‌امامی با مارمولک اطلاعات هسته‌ای جمع آوری می‌کرده، چرا از جانش محافظت نشده است؟

 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفته است که جاسوس بودن یا نبودن کاووس سیدامامی، فعال محیط زیست و همکارانش دلیل نمی‌شود که قصور دستگاه های امنیتی و قضایی نادیده گرفته شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، روز چهارشنبه دوم اسفند در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایلنا پیرامون پرونده مرگ سیدامامی که خبر «خودکشی» او در زندان اوین، روز ۱۹ بهمن‌ماه به خانواده او اعلام شد، با انتقاد از دولت، صداوسیما و وزارت اطلاعات گفت که دستگاه‌های قضایی و امنیتی در این فقره قصور داشته‌اند و باید به این قصور رسیدگی شود.

ایمن آبادی در گفت‌وگوی خود به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت که اتفاقاتی که در این مدت افتاده نشانگر این بوده که این منشور فقط روی کاغذ نوشته شده است و قابلیت اجرایی ندارد.

او در ادامه به ماجرای کشتار اخیر در یک مدرسه  در آمریکا اشاره کرد و افزود: «در آمریکایی که معتقد هستیم سیستم ظالمی دارد، از همان دقایق اولیه یک وکیل شانه به شانه متهمی که ۲۰ نفر را کشته در دادگاه حضور دارد، اما در اینجا  بیش از ۲ هفته آقای سید امامی دستگیر شده بود و کسی از وضعیت آن خبر نداشت. در نهایت هم جسد او را تحویل می‌دهند».

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در بخشی دیگر از سخنانش، بی‌اطلاعی وزارت اطلاعات که خود نهاد تخصصی ضد جاسوسی است را در این پرونده جالب توصیف کرد و گفت که رئیس جمهور و کابینه باید نسبت به این مسائل پاسخگو باشند.

وی همچنین با انتقاد از فیلمی که صداوسیما درباره سید امامی پخش کرد و در آن او را «جاسوس» خواند، گفت: «صداوسیما اگر تا این اندازه اطلاعات داشت که حتی دسترسی به تصاویر شخصی فرد هم برایش مقدور بود، چرا به‌جای آن اسناد متقن را نشان نداد». وی در ادامه افزود این رسانه بدون آن‌که سندی را نمایش دهد که نشان‌دهنده جاسوس بودن سیدامامی باشد، ادعا می‌کند که این فرد جاسوس بوده و به‌طور سیستماتیک و در طی سال‌های طولانی این کار را انجام می‌داده و ماموریتش خشکسالی ایران بوده است.

او انتشار تصاویر بی ربط و خصوصی سیدامامی و اطرافیانش را عملی غیراخلاقی و غیر شرعی دانست و گفت که صداوسیما این اجازه را به خود می‌دهد که خصوصی‌ترین عکس‌ها و تصاویر این فرد را نشان دهد، اما سند محکمی برای ادعاهای خود درباره فعالیت‌های سیدامامی و همکارانش ارائه نمی‌کند؟

ایمن آبادی، با اشاره به سخنان مسؤولین درباره فعالیت ۲۶ ساله «شبکه سیدامامی»، خطاب به دستگاه امنیتی گفت که چرا دستگاه‌های امنیتی در ۲۶ سال گذشته نسبت به اقدامات این شبکه فقط نظاره‌گر بوده‌اند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، با اشاره به گفته‌های برخی از مسؤولین در خصوص جاسوس بودن سیدامامی گفت که وقتی گفته می‌شود این فرد با مارمولک اطلاعات هسته‌ای را جمع آوری می‌کرده و جاسوس و کددار موساد و سیا بوده، چرا از جانش محافظت نشده است.

حسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی رهبر ایران، روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه گفته بود که دشمنان از جانواران صحرایی مانند سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست به عنوان ابزار جاسوسی اتمی استفاده می‌کنند.

به گفته این نماینده در مجلس هزار و یک علامت سؤال وجود دارد و بدون شک نه تنها ما بلکه افکار عمومی هم با این توضیحات قانع نخواهند شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More