شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش حسین کروبی و نرگس موسوی به 'انکار حصر' توسط شمخانی

 

حسین کروبی، و نرگس موسوی، نسبت به سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت، در مورد "انکار حصر رهبران معترض به انتخابات ۸۸"، واکنش نشان دادند.

علی شمخانی در یک نشست خبری روز سه شنبه ۹آبان و در حاشیه بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات به موضوع ملاقات آقای کروبی با افرادی غیر از خانواده وی که پس از ۷ سال حصر خانگی و به تازگی فراهم شده است، اشاره کرده و گفت: "اخیراً آقای کروبی درخواست کرد که 'آقای دوستی' را ببیند و این کار انجام شد".

دبیر شورای عالی امنیت، با انکار حصر کروبی، موسوی و زهرا رهنورد گفت: "واژه حصر واژه درستی نیست، این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند".

وی همچنین گفت: "آنها هر کس را که اراده کنند می‌توانند ببینند و در حصر نیستند".

شمخانی همچنین به اصحاب مطبوعات توصیه کرد در مورد حصر رهبران معترض به انتخابات سال ۸۸، "از واژه حصر استفاده نکنند".

شمخانی در این زمینه تاکید کرده :"حصر، واژه درستی نیست و آقای کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر نیستند".

درپاسخ به سوال خبرنگاران درمورد اینکه مساله حصر چه زمانی تمام خواهد شد، گفت: "زمانی که دلیل وقوع آن حل شود و البته دلیل آن هم روشن است که پس از انتخابات ۸۸ رخ داده است".

 

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی در واکنش به این سخنان، به وبسایت 'امتداد' گفت: "فرد دیدار کننده با اقای کروبی را نهادهای امنیتی انتخاب می‌کنند، نه محصورین".

حسین کروبی خاطر نشان کرد: "برای آقای روحانی متاسف هستم که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایشان این چنین در مورد حصر توضیح می‌دهد".

وی در این باره تصریح کرد: "آقای شمخانی در این اظهارات منکر حصر شده است. این سخن ایشان هم به استناد ملاقات یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با آقای کروبی است".

پسر کروبی همچنین تاکید کرد: "برای آقای شمخانی نیز متاسف هستم که به جای آنکه بگوید در این ۵ سال برای رفع حصر چه کاری کرده، صورت مساله را پاک می کند".

حسین کروبی اظهار کرد: "در ارتباط با ملاقات 'آقای دوستی' با آقای کروبی نیز، نیروهای امنیتی فرد ملاقات کننده را انتخاب کردند که پیش حاج آقا برود و همچنین در مورد اشخاص دیگر نیز به همین ترتیب است و خود آقای کروبی نگفته‌اند چه کسی به ملاقاتشان برود".

نرگس موسوی، دختر زهرا رهنورد و میر حسین موسوی نیز در واکنش به سخنان شمخانی در حساب توییتری خود نوشت : "ظاهراً مسوولان به این نتيجه رسيده‌اند كه به جای حل مساله، صورت مساله را پاك كنند".

 

وی تاکید کرده است: "زهرا رهنورد و ميرحسن موسوی همچنان در حصر خانگی و از ديدن اقوام و دوستان خود كما في السابق محروم اند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More